رییس جمهور فرانسه از طرح توسعه بندر کاله برای تبدیل شدن به یکی از مدرن ترین بنادر اروپا خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یورونیوز، «فرانسوا اولاند»  رییس جمهور فرانسه در نشست توسعه بندر کاله گفت: تلاش ما تبدیل کاله به یکی از مدرن ترین بنادر فرانسه و حتی اروپاست. برای اجرایی شدن این طرح زمان زیادی صرف شد. زمانی که ما این طرح را در سال ۲۰۱۵ مطرح کردیم من تصور می کردم در همان سال نیز اجرای آن آغاز شود. اما طرح با یک سال تاخیر آغاز شد. با توجه به شرایط بندر کاله و موج مهاجران، این بندر نیازمند سرمایه گذاری بزرگ است. توسعه بندر کاله  با ساخت اسکله و حوضچه یکی از بزرگترین طرح های بندری است.

اولاند افزود این سرمایه گذاری فرصت های شغلی جدید نیز ایجاد می کند. همچنین اجرای این طرح موجب افزایش ارتباط فرانسه و همسایگانش می شود.

وی خاطرنشان کرد این طرح نیازمند سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون یورویی است که ۳۰ درصد آن توسط منابع دولتی تامین می شود.۱۰۰ میلیون یورو آن نیز در چارچوب ارتباطات قاره ای توسط اروپا تامین می شود.فرانسه یکی از قدرت های دریایی جهان است و  به ویژه در حوزه محیط زیستی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. از سوی دیگر این فرصتی اقتصادی برای فرانسه است.

اولاند بر لزوم توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی در منطقه نیز تاکید کرد.

وی گفت: توسعه بندر کاله روزنه امیدی برای این شهر است که نباید ناامید شود. دولت فرانسه تصمیم گرفته است اردوگاه کاله به سرعت و به طور کامل تا پایان سال جاری تخریب شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار