رشد 30 درصدی حجم نقدینگی درتیرماه نسبت به پارسال

حجم نقدینگی کشور در پایان تیرماه به 1081 هزار و 880 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،گزیده های اقتصادی بانک مرکزی شامل خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی اعم از بانک مرکزی، بانک ها و موسسه های اعتباری غیربانکی، بانک های تجاری، بانک های تخصصی و بانک های غیردولتی و موسسه های اعتباری غیربانکی و نیز شامل ارقام عمده پولی و اعتباری و تسهیلات اعتباری بانک ها و موسسه های اعتباری به تفکیک عقود اسلامی است.

بر اساس آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، حجم نقدینگی کشور در پایان تیرماه به 1081 هزار و 880 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد رشد داشته است.

میزان نقدینگی در پایان تیرماه امسال نسبت به اسفندماه پارسال 6.4 درصد رشد نشان می دهد.

بر اساس آمارها،  حجم پول 139 هزار و 450 میلیارد تومان محاسبه شده وحجم شبه‌پول نیز 942 هزار و 430 میلیارد تومان است که رشد پول در دوازده ماهه منتهی به تیرماه 24.2 درصد و در 4 ماهه اول امسال 2درصد بوده است.

در بخش بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز مشاهده می شود که حجم بدهی ها به 90 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به اسفند پارسال 8.7 درصد و در مقایسه با تیر ماه پارسال 9.1 درصد رشد را نشان می دهد.




رشد 30 درصدی حجم نقدینگی درتیرماه نسبت به پارسال



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار