اتحادیه اروپا مبلغ چشمگیری را برای کمک به پناهجویان ساکن در ترکیه اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، اتحادیه اروپا پروژه 348 میلیون یورویی برای کمک به پناهجویان آسیب‌پذیر در ترکیه را به انجام خواهد رساند. این امر، به عنوان یکی از مفاد توافق ترکیه با اتحادیه اروپا مبنی بر جلوگیری از ورود پناهجویان به قاره سبز انجام شده است.

بیش از یک میلیون پناهجو که در ترکیه در خارج از اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند کارت‌های اعتباری دریافت کنند که ماهانه یک بار مبلغی به آن واریز خواهد شد. این پناهجویان به این گونه می‌توانند برخی از نیاز‌هایشان – مانند تهیه خوراکی – را تامین کنند.

این پروژه روز دوشنبه، به وسیله اداره کمک‌های انسان‌دوستانه اتحادیه اروپا و کمیسر مدیریت بحران این اتحادیه به مرحله اجرا خواهد رسید. این پروژه بزرگترین کمک‌های بشر دوستانه در تاریخ اتحادیه اروپا به حساب می‌آید.

اتحادیه اروپا تعهد کرده است برای پناهجویان سوری که در ترکیه زندگی می‌کنند 3 میلیارد یورو اختصاص دهد. این اتحادیه همچنین با کاهش محدودیت‌ها برای اعطای روادید به شهروندان ترکیه‌ای که قصد سفر به قاره سبز را دارند، موافقت کرده است.

با این حال، مذاکرات درباره لغو کلی لزوم روادید برای شهروندان ترکیه‌ای به منظور سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بن بست خورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار