رئیس دانشگاه کاشان گفت: معاون علمی فناوری رئیس جمهوری، با صدور مجوز تاسیس کانون «هماهنگی دانش، صنعت و بازارگل محمدی و گیاهان معطر» در این دانشگاه موافقت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس زراعت با اشاره به تشکیل کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب با حضور معاون فناوری و نوآوری رئیس جمهوری در سال 89 در پژوهشکده اسانس این دانشگاه، اظهار کرد: با توجه به توانمندی و قابلیت های منطقه کاشان در زمینه گل محمدی و تولید گیاهان دارویی و معطر، این کانون تاسیس شد.
وی تاکید کرد: گل محمدی و صنعت آن نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارد و جنبه های مختلف آن اعم از کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، تجارت و کاربرد آن در صنایع گوناگون مورد توجه کشورهای جهان است.
زراعت خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا با خلق ایده های فنی و نوآوری برای توسعه اقتصادی صنعت گل محمدی و گیاهان دارویی و معطر گام برداشته شود.
وی ارتباط دانشگاه با صنعت را مهمترین سیاست ها و برنامه های دانشگاه کاشان بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان می کوشد تا با بهره گیری از توانمندی های منطقه، برنامه و اهداف خود را دنبال کند.
رئیس دانشگاه کاشان همچنین بااشاره به کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش در این دانشگاه، تصریح کرد: کانون هماهنگی گل محمدی و گیاهان معطر، دومین کانون هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است که در دانشگاه کاشان راه اندازی شده است.
وی ابرازی امیدواری کرد این کانون ها در راستای توسعه اقتصادی و رفع نیازهای منطقه گام بردارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.