اردبیل؛

بازگشت 30 خانوار روستای آق بلاغ خلخال به زادگاه خود

بخشدار مرکزی خلخال گفت : امسال در یک اقدام امیدوارکننده 30 خانوار روستای آق بلاغ خلخال به زادگاه خود برگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد قنبری در نشست با اهالی روستای آق بلاغ خلخال افزود: توسعه و عمران روستاها در سال های خدمت دولت تدبیر و امید از جمله در زمینه گاز رسانی و اجرای طرح های هادی روستایی شتاب گرفته است.
وی گفت: بازگشت 30 خانواده از اهالی مهاجرت کرده در سال جاری به روستای آق بلاغ نمونه ای از مهاجرت معکوس اهالی روستاهای خالی از سکنه به محل سکونت قبلی خود است.
قنبری اظهار کرد: در 30 سال گذشته بیشتر اهالی روستای آق بلاغ از این روستا مهاجرت کرده و تنها هفت خانوار از اهالی در این روستا ساکن بودند که با اجرای طرح های عمران روستایی از جمله گاز رسانی ، مرمت و بهسازی راه ارتباطی روستا و ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به اهالی علاقمند به بازگشت دوباره به محل سکونت قبلی این روستا حیاتی دوباره گرفته است.

بخشدار مرکزی خلخال افزود: علاوه بر 30 خانوار بسیاری از اهالی روستا نیز با مشاهده مهاجرت معکوس هم ولایتی های خود تصمیم به بازگشت به این روستا گرفته اند.

قنبری بیان کرد: سایر روستاهای خالی از سکنه این بخش نیز این قاعده مستثنی نبوده و با ارائه خدمات رفاهی از سوی دولت در سه سال گذشته صدها خانوار مهاجرت کرده از روستاهای ابن بخش به محل سکونت قبلی خود بازگشته اند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.