تاکید دی میستورا بر لزوم توقف سریع حملات هوایی در سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه گفت: حملات هوایی در مناطق گوناگون استان «حلب» سوریه باید فوراً متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه نشست فوری خود را با محوریت بررسی اوضاع انسانی در استان حلب سوریه برگزار کرد.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در گزارش خود که در حضور دیگر اعضای این شورا قرائت شد، گفت: ده ها هزار نفر از غیرنظامیان ساکن در مناطق گوناگون حلب در محاصره هستند و بمباران هوایی همچنان ادامه دارد.

دی میستورا در بخش دیگری از گزارش خود، افزود: بیش از 500 نفر در چند روز گذشته به دنبال حملات هوایی در حلب و مناطق اطراف کشته شده اند.

نماینده بان کی مون در سوریه مدعی شد: در زمان حاضر، امدادگران و پرسنل پزشکی مستقر در بیمارستان ها و مراکز درمانی حلب نیز هدف بمباران هوایی قرار گرفته اند.

وی با ناموفق خواندن 'نشست اخیر گروه حامیان سوریه' تصریح کرد: توافق جان کری و سرگئی لاوروف در مورد سوریه وارد مرحله حساس و خطرناک شده است.

پیش تر دی میستورا در واکنش به تصمیم روسیه برای خارج کردن بخشی از نیروهای هوایی خود از سوریه تأکید کرده بود: این تصمیم پیشرفتی مهم در مذاکرات صلح سوریه است.

وی گفت: عقب نشینی نیروهای روسیه از سوریه تأثیر مثبتی بر مذاکرات خواهد داشت و زمینه ای برای روند انتقال سیاسی قدرت در این کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
شما به فکر مناطق شیعه مثل نبل والزهرا و فوعه وکفریا آیا همین جوربودی یا نگران تروریستهایی
آخرین اخبار