عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دفاع مقدس یک گنجینه است و باید بهره‌برداری خوبی از این گنجینه با ارزش داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،برزو دبیریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» که در ایام هفته دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود،  گفت: ترویج و پاسداشت حماسه‌های جاوید و ماندگار دفاع مقدس میراث گرانقدر شهیدان و حماسه سازان ایران اسلامی است که با قدرت ملی و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور ایستادگی در برابر دشمنان را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی افزود: تجربیات هشت سال دفاع مقدس می تواند جامعه را با هوشمندی و درایت در بستر تاریخ و آوردگاه‌های حساس و سرنوشت ساز آینده راهنمایی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: هفته دفاع‌ مقدس، فرصتی برای پاسداشت رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این ملت در راه اسلام و قرآن و کشور است و باید به هفته دفاع‌ مقدس، همواره نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

دبیریان تصریح کرد: رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اطاعت محض مردم و نیروهای نظامی و انتظامی از فرماندهی کل قوا، این کشور را برای همیشه بیمه کرده است.

وی تأکید کرد: امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس اطمینان زیادی به فرماندهان جوان و انقلابی و نیروهای جان برکف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی داشتند و هفته دفاع ‌مقدس فرصت مغتنمی برای گرامی‌داشت این ارزش‌ها است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حضور خود در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل، خاطرنشان کرد: من توفیق داشتم در کنار رزمندگان دلاور در دوران دفاع مقدس از مناطق کردستان و خوزستان از این آب و خاک دفاع کنم و در عملیات‌های متعددی حاضر بودم که از عملیات والفجر 8 می‌توانم به عنوان یکی از شاخص‌ترین‌ آن‌ها نام ببرم.

دبیریان با اشاره به اینکه باید بهره‌برداری خوبی از گنجینه دفاع مقدس داشته باشیم، گفت: براساس تأکید مقام معظم رهبری، تحریف و فراموشی دو آسیب مهمی هستند که دفاع مقدس را تهدید می‌کنند؛ از همین روی مأموریت همه نهادها در کشور این است که نگذارند دفاع مقدس دچار این آسیب‌ها شود، چرا که دفاع مقدس یک گنجینه است و باید بهره‌برداری خوبی از این گنجینه با ارزش داشته باشیم.

وی سطح کمی و کیفی نمایشگاه «دفاع همچنان باقی است» را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان که در آن دوران نبودند بسیار حائز اهمیت است و عملکرد سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: برنامه‌های این دوره به لحاظ سطح کمی و کیفی خوب بوده، هرچند که معتقدیم باشد هرسال بهتر از سال گذشته باشد و از مسئولان برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و هنری هم درخواست داریم تا در جهت برگزاری برنامه‌های بهتر، پرمحتواتر و ثمربخش‌تر تلاش کنند.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.