منابع طالبان اعلام کردند نیروهای امنیتی افغانستان یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان و دست کم 10 عضو دیگر طالبان را کشته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع طالبان روز یکشنبه اعلام کردند نیروهای امنیتی افغانستان یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان و دست کم ۱۰ عضو دیگر طالبان را در عملیاتی در مرز مشترک با پاکستان کشتند.

بر این اساس، برای سر «اعظم طارق خان» که از فرماندهان ارشد گروه طالبان پاکستان به شمار می رفت حدود 170 هزار یورو جایزه تعیین شده بود.

یک فرمانده وفادار به اعظم طارق خان که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه کشته شدن وی و دست کم 10 عضو دیگر طالبان پاکستان را در استان پکتیکا در جنوب شرق افغانستان تایید کرد.

جزئیات درباره این عملیات هنوز منتشر نشده است اما سه منبع در طالبان اعلام کردند طارق و همدستانش در منطقه لومان افغانستان نزدیک منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان کشته شدند.

اعظم طارق خان از سال 2009 تا 2013 سخنگوی گروه طالبان پاکستان بود. وی همچنین از متحدان نزدیک حکیم الله محسود سرکرده سابق این گروه بود که سال 2013 میلادی در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار