رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان از برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ در حاشیه برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در کاخ موزه چهلستون اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شیردل در حاشیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی سیمرغ 5 بخش به نسبت 5 قاره، اروپا، آسیا، آمریکا و اقیانوسیه در نظر گرفته شده و صنایع دستی کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه صنایع دستی 4 شهر جهانی ایران یعنی اصفهان، تبریز، مشهد و لالجین همدان به نمایش گذاشته شده و برای فروش برای عموم مردم عرضه شده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: امروز این نمایشگاه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 200 مهمان از 22 کشور جهان و مسئولان استانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه بین المللی سیمرغ با هدف تبادل علمی، توسعه تجاری و ترویجی در دو حیاط داخلی و خارجی و نیز با وجود حدود 300 غرفه از صنایع دستی کشورهای دیگر و نیز ایران از چهارم تا دهم مهرماه در کاخ موزه چهلستون مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

شیردل خاطرنشان کرد: هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی برای صنایع دستی و نیز اقتصاد کشور تاثیر گذار است که امیدواریم هنرمندان اصفهانی از تأثیرات مثبت برگزاری این اجلاس استفاده کنند.

گفتنی است هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی به صورت رسمی از امروز در اصفهان آغاز به کار کرد. در این اجلاس علاوه بر برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سیمرغ نمایشگاه عکسی از تاریخچه 72 ساله این شورای جهانی و 4 شهر جهانی ایران، اصفهان، تبریز، مشهد و لالجین همدان در هتل عباسی اصفهان بازگشایی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار