مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون برای ساخت و ساز پایگاه‌های سلامت 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن روحانی در نشست خبری مرکز بهداشت اصفهان پیرامون طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه نیروهایی که در رشته‌های مدنظر از 23 شهریور آموزش دیده‌اند، وارد فاز اجرایی می‌شوند.

وی افزود: جمعیت شهر اصفهان را تقسیم و بر اساس سن طبقه‌بندی کرده‌ایم و بسته خدماتی را نیز برحسب سن ارائه می‌دهیم.

مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه خانواده‌ها و محل سکونت آن‌ها بر طبق کد ملی و پستی بررسی می‌شود، تصریح کرد: به تک ‌تک آن‌ها با پیامک و تماس تلفنی اطلاع داده می‌شود تا در تاریخ مقرر در یکی از پایگاه‌های سلامت حاضر شوند؛ اگر غیبت داشتند حضوری هم دعوت می‌شوند.

روحانی اعتبارات لازم برای این طرح را در استان 185 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون برای ساخت و ساز پایگاه‌های سلامت 40 میلیارد تومان و برای آماده‌سازی تجهیزات لازم 12 میلیارد تومان هزینه شده است که این رقم برای روستاها نیز 12 میلیارد تومان است.

وی خدمات پایگاه‌های سلامت را رایگان عنوان کرد و ادامه داد: اگر کسی به سبب بیماری نیازی به خدمات درمانی داشت، می‌تواند با استفاده از دفترچه بیمه خود این خدمات را دریافت کند.

مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت استان اصفهان از افتتاح 22 مرکز خدمات جامع سلامت در اصفهان یک و 29 مرکز در اصفهان دو خبر داد و یادآور شد: طبق طبقه‌بندی مرکز بهداشت طرف چپ خیابان کاوه، اصفهان یک و طرف راست آن، اصفهان دو می‌شود.

روحانی بهره‌برداری از 52 پایگاه سلامت در اصفهان یک و 54 پایگاه سلامت در اصفهان دو را در دستور کار مرکز بهداشت استان دانست و خاطر نشان کرد: کمبود مکان‌های لازم نیز به صورت استیجاری تأمین‌شده است تا زمانی که فرصت احداث توسط این مرکز دست دهد.

وی تعداد کل نیروهای طرح پزشک خانواده را  هزار و 506 نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد 750 نفر برای سایر شهرستان‌ها و 720 نفر برای شهر اصفهان جذب شده‌اند که در حین خدمت نیز 564 ساعت آموزش خواهد داشت.

مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت استان اصفهان در پایان وظیفه مرکز در قبال کسانی که در این طرح تشخیص بیماری واگیر یا غیر واگیر دریافت می‌کنند را مراقبت از آن‌ها برای جلوگیری از ابتلا به عوارض ثانویه و ثالثیه ذکر کرد و افزود: برای افرادی که رده‌بندی سلامت قرار می‌گیرند نیز برنامه‌های ارتقای سلامت و آموزش‌های لازم جهت پیشگیری تدارک دیده شده است.

حمید ترک‌زاده، رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در این نشست در خصوص طرح پزشک خانواده اظهار کرد: در سال 93 این طرح به صورت پایلوت در حاشیه شهر اصفهان شامل زینبیه، دارک، سودان و دو طفلان انجام شد که 11 پایگاه و چهار مرکز سلامت از صفر تا صد راه‌اندازی شد.

وی از سرشماری 130 هزار نفر در اردیبهشت 93 توسط کارشناس‌های مرکز بهداشت خبر داد و گفت: در مرکز بهداشت شماره یک اصفهان سه گروه در حال آموزش هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.