رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 54 کیلو انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده است.

کشف بیش از 2 هزار کیلو موادمخدر در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ هادی قزوینه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم و نیروی انتظامی در جبهه گسترده تر که از ارزشهای دینی و معنوی نشأت می گیرد در حال فعالیت است، اظهار داشت: ما در جهت تفکر و اندیشه بهتر برای بهبود مستمر در این حوزه از منتقدان و متفکران بخصوص خبرنگاران که از تیزبینان و هوشمندان جامعه هستند بهره می بریم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر دارای دو ویژگی اساسی است، ادامه داد: سازمان یافتگی و فراملی مواد مخدر است که موجب می شود جامعه از آسیب های مواد مخدر در امان بماند.

قزوینه با اشاره به اینکه مواد مخدر مقوله ای است که نمی توان آن را ریشه کن کرد ابراز کرد: مواد مخدر را باید مدیریت کرد و باید با تلاش بیشتر شاهد آن باشیم در جامعه گرایش به مواد مخدر کاهش  چشمگیری داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه در این زمینه باید محیط را برای قاچاقچیان توزیع مواد مخدر ناامن کرد، اظهار داشت: در درمان و پیشگیری هم باید با حداقل هزینه و با همکاری دستگاه های متولی و با آموزش ها در سطح سن گرایش به مواد مخدر نیز اقدامات موثری انجام داد.

این مسئول با اشاره به اینکه  مواد مخدر نیاز به عزم ملی دارد، تصریح کرد: باید تمام نهاد ها،سمن ها،مدارس و ارگان های دولتی و غیر دولتی برای پیشگیری و درمان مواد مخدر نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی در حوزه مبارزه با موادمخدر شناسایی شبکه های استانی و فرا استانی است، خاطر نشان کرد: در این زمینه 39 عملیات فرا استانی در سطح کشور انجام شده است که در این زمینه 42 باند قاچاق توزیع و مصرف مواد مخدر منهدم شد.
 
این مقام مسئول به اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره  کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون  4هزارو 585 نفر خورده فروش در سطح استان همدان شناسایی و دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد افزایش داشته ایم.
 
وی  با بیان اینکه جمع آوری معتادین متجاهر و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهر واماکن عمومی یکی دیگر از اقدامات مبارزه با مواد مخدر در این مدت بوده است یادآورشد:907 معتاد متجاهر را شناسایی وسامان دهی شدند.
 
قزوینه افزود : تاکنون 298 مخروبه شناسایی شده است که از این تعداد 42 مخروبه نیز سامان دهی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و504 کیلو انواع مخدر در استان همدان کشف وضبط شده است ادامه داد: بیشترین کشف مواد مخدر مربوط بهمواد مخدر تریاک بوده است.

قزوینه با اشاره به اینکه 5هزار و59 عملیات در سطح استان همدان انجام شده است خاطر نشان کرد: در این باره 69 منطقه شناسایی شده که 29 منطقه آن مربوط به شهر همدان است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با تلاش بیشتر شاهد اقدامات و موفقیت های اساسی و چشمگیری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.