طرح‌های مقابله با فرونشست زمین در بن‌بست اعتبارات

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برای اجرای طرح‌های مهمی نظیر تعادل بخشی یا بستن چاه‌های غیرمجاز باید اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود تا این طرح‌ها به درستی اجرا شوند.

طرح‌های مقابله با فرونشست زمین در بن‌بست اعتبارات به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب  در خصوص وضعیت بارش‌ها در سال آبی گذشته، اظهار داشت: بارش‌ها در سال آبی 95-94 نسبت به سال آبی گذشته به میزان 9 درصد بهبود یافته است اما کماکان نسبت به میانگین بلندمدت 19 درصد منفی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تأخیر در بارش‌های پاییزی اظهار داشت: در سالی که سپری شد بارش‌ها مطلوب بود و ما امیدواریم این روند در سال آبی جاری نیز ادامه پیدا کند چرا که ما هر آنچه در سه ماهه پربارش سال ذخیره می‌کنیم در 9 ماه پس از آن تا شروع سال آبی آینده مصرف می‌کنیم.

وی در خصوص حجم سدهای پنج گانه استان تهران اظهار داشت: به جز سد لار که ظرفیت گنجایش آن بسیار زیاد است مابقی سدها (لتیان، طالقان، ماملو و امیرکبیر) تا حدود 75 درصد پر هستند اما سد لار معادل 10 درصد حجم کلی خود ظرفیت دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به فرونشست اخیر مناطق مختلف تهران نظیر دشت آزادگان اظهار داشت: پدیده فرونشست زمین امری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و این پدیده تدریجی و در درازمدت رخ می‌دهد که یکی از علت‌های اصلی آن برداشت بیش از اندازه از چاه‌ها است.

ارتقایی در پایان با اشاره به معضلات تشدیدکننده فرونشست زمین اظهار داشت: برنامه‌ آتی ما مسدود کردن 3 هزار حلقه چاه غیرمجازاست همچنین سعی داریم با اجرای طرح تعادل بخشی به میزان چشمگیری از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم اما متأسفانه تخصیص‌ها در این حوزه بسیار اندک بوده و نیازمند اعتبارات بیشتری از سوی دولت هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار