وزیر خارجه ایران گفت: مردم ما با این همه فشار و تهدید هرگز سر خم نکردند و دلیل آن این است که مردم ایران امنیت ما هستند.

ظریف: مردم ایران امنیت ما هستند و امنیت ما درون‌زا است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا گفت: هر جا که ما باشیم چه در ایران و چه در آمریکا قلبمان برای ایران می‌تپد.
 
ظریف با بیان اینکه به هر تصویر واقعی و غرورآفرینی که در مباحث علمی از ایران می‌بینم افتخار می‌کنم، به امنیت در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در حالی که دنیا نگران منطقه ما و آشوب و افراط و تندروی‌هایی است که بر جهان تاثیر خواهد گذاشت، اما ما در امنیت هستیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: رفتار برخی از کشورهای منطقه مثل سعودی‌ها چنین است که به آب و آتش می‌زنند تا حمایت آمریکا را از دست ندهند و مدام با آمریکایی‌ها لابی می‌کنند چون تمام مشروعیت و حیات خود را وابسته به چتر حمایت آمریکا می‌دانند.
 
ظریف ادامه داد: اما مردم ما با این همه فشار و تهدید هرگز سر خم نکردند و دلیل آن این است که مردم ایران امنیت ما هستند و امنیت ما درون‌زا است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: امثال سعودی‌ها به خارجی‌ها نیاز دارند تا امنیت‌شان تأمین شود و نه مردمشان و این تفاوت ما با آنهاست.
 
ظریف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خارجی‌ها می‌دانند اگر به آنها وابسته شویم ما را به کرنش وا می‌دارند، عنوان کرد: اما اگر حضور مردم در صحنه رای و علم و اقتصاد باشد هیچ تحریمی کارساز نیست.
 
وی تصریح کرد: تحریم معیشت مردم را به مخاطره می‌اندازد، اما نمی‌تواند مردم ایران را از آرمان‌ها و باورهای خود جدا کند.
 
ظریف افزود: همان تحریم‌ها باعث شده با وجود بالا و پایین شدن قیمت نفت باز هم به رشد اقتصادی مثبت رسیدیم و این امر با وجود این است که آثار کامل برجام را به خاطر اعتیاد آمریکایی‌ها به تحریم ندیده‌ایم.
 
وزیر امور خارجه گفت: باید خودباوری و امید به آینده بهتر را تقویت کرده و تلاش کنیم با وجود اینکه شاید عقاید مختلفی داشته باشیم، برای ایران قدم برداریم.
 
وی با ذکر این نکته که ایران امروز در چشم مردم منطقه و دنیا یک کوه است و کسی نباید مدام ضعف‌ها و ایرادها را به دیگران نشان دهد، خاطرنشان کرد: معنای این حرف آن نیست که ضعف‌ها را نبینیم و فراموش کنیم، ولی باید واقع‌نگر باشیم با این همه سلاحی که کشورهای منطقه می‌خرند چرا امنیتی مثل ما ندارند؟چون دموکراسی ندارند و مردم با آنها نیستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
امنیت ما مردم و دستاوردهای حاصل تلاش و خون دل ماست مواظب باشیم ارزون از دست ندیمشون.
آخرین اخبار