مشهد؛

تأمین زیرساخت مؤسسات قرآنی نیازمند حمایت دولت

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تأمین زیرساخت مؤسسات قرآنی نیازمند حمایت و توجه دولت است.

تأمین زیرساخت مؤسسات قرآنی نیازمند حمایت دولتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در مراسم گشایش ساختمان چندمنظوره فرهنگی قرآنی ریحانه ولایت کاشمر افزود: مؤسسات قرآنی را می توان شجره طیبه نامید که با اهتمام و توفیق افرادی در سال‌های گذشته غرس شده و امروز به بار نشسته است.

وی اظهار داشت: افراد زیادی در جامعه از میوه خوب این شجره بهره‌مند می‌شوند و همه ما باید قدرشناس این برکات بزرگ باشیم و از این‌که به قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (ع) خدمت می‌کنیم باید به خود ببالیم و افتخار کنیم .

او تاکید کرد: باید در این راه دولت را به کمک دعوت کنیم تا از طریق کمک‌های دولتی زمینه توسعه این بنیادهای بابرکت هموار شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجام بسیاری از امور به‌ویژه در موضوع زیرساختی و زیربنایی از عهده مؤسسات کوچک ساخته نیست و دولت در بخش حمایت از مؤسسات باید توجه جدی‌تری داشته باشد و با فراهم کردن زیرساخت‌ها، زیربناها و آئین‌نامه‌ها از مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی به‌خوبی حمایت و پشتیبانی کند.

ساختمان چندمنظوره وعام المنفعه فرهنگی قرآنی ریحانه ولایت در کاشمر از محل کمکهای مردمی در سه‌طبقه با هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید که شش طبقه با هزار و 750 مترمربع زیربنا برای این ساختمان پیش‌بینی‌شده است .

مسؤول این موسسه گفت: تکمیل و تجهیز سه‌طبقه دیگر این موسسه نیازمند کمک‌های دولتی و مردم است .

مریم عاصمی افزود: این بنای باشکوه که بنام شهیدان سرافراز عاصمی رقم و قلم‌خورده است به پایگاهی برای مردم کاشمر تبدیل خواهد شد که شاهد تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان قرآنی و اثرگذار در جامعه باشد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار