نماینده مردم تنگستان گفت: از وزارت نیرو درخواست می کنم هر چه سریع‌تر برای تأمین اعتبار سد‌ها اقدامات لازم را صورت دهد زیرا مردم تنگستان با مشکل آب شرب مواجه هستند.

مردم دشتی و تنگستان با مشکل آب شرب مواجه هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال الدین شهریاری نماینده مردم تنگستان با حضور در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امیدوارم ایام آغاز تحصیلی فرصت مناسبی باشد تا قشر زحمت‌کش و فراموش شده فرهنگیان مورد توجه دولت خصوصا وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت معلمان حق‌التدریس که سال‌ها با کمترین حقوق‌ و مزایا در جهت تعلیم و تربیت کودکان همت گمارد‌ه‌اند به زودی روشن شود تا با انگیزه‌ بیشتر بتوانند به ارائه خدمات خود ارائه دهند.

شهریاری عنوان کرد: اقدام وزارت آموزش و پرورش در کاهش حقوق کادر آموزشی فرهنگیان که بیشتر از رده‌های خدماتی و با حقوق پایین وزارت خانه هستند و به احکام حقوقی جدید که به آن ها ابلاغ شده و مواردی کسر شده باعث تلخ کامی این قشر زحمت کش شده است.


مشکل کم آبی گریبانگیر مردم تنگستان

نماینده مردم تنگستان ضمن تشکر از عملکرد دولت به بیان مشکلات مردم تنگستان پرداخت و تصریح کرد: شهرستان‌های دشتی و تنگستان که در کنار خلیج‌فارس قرار گرفتند با مشکلات مختلفی همراه هستند. معیشت ساکنان این شهرستان‌ها از طریق کشاورزی و صیادی است که متاسفانه از نظر زیرساخت‌های لازم در مضیقه هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکل آب کشاورزی و آب شرب از بزرگترین معضلات حوزه انتخابی بنده است و علی‌رغم اینکه در دوره سوم و چهارم مجلس اعتباری برای راه‌اندازی چندین سد بر روی رودخانه‌های شهرستان‌های مذکور در نظر گرفته شد، اما متاسفانه در طول 20سال گذشته وزارت نیرو نسبت به احداث سد‌ها غفلت جبران ناپذیری نموده به طوری که کشاورزی مردم منطقه خصوصاً نخلستان‌های تنگستان در معرض نابودی قرار گرفته و تمام سرمایه‌های مردم به زودی از بین خواهد رفت.

شهریاری تأکید کرد: از وزارت نیرو در خواست می‌کنم هر چه سریع‌تر برای تأمین اعتبار سد‌ها اقدامات لازم را صورت دهد همچنین از وزارت راه و شهرسازی درخواست دارم برای توسعه و تجهیز بنادر شهرستان‌های دشتی و تنگستان اقدام نماید و نسبت به ادامه عملیات راه‌آهن شیراز و بوشهر که عملیات خاکی آن انجام شده و تعطیلی پروژه باعث از بین رفتن هزینه‌های زیرسازی‌ شده می‌شود، اقدام کنند تا کوتاه‌ترین راه دسترسی پایتخت به دریای آزاد یعنی راه‌آهن تهران_اصفهان و شیراز_بوشهر تحت حمل و نقل ریلی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهریاری ، مجلس ، تنگستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۵
درود بر دکتر شهریاری نماینده پرتلاش دشتی وتنگستان باد.
آخرین اخبار