ارومیه؛

نشست هم انديشي آموزش فنی و حرفه‌ ای آذربايجان غربي

دراین نشست برتوسعه و تقویت آموزش‌های تقاضا محور به منظور ایجاد زمينه هاي اشتغال پایدار تأكيد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدير كل آموزش فني و حرفه اي آذربایجان غربی در اين نشست گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر 6 تکنسین یک کارشناس وجود دارد و این آمار در ایران به ازای هر سه نفر کارشناس یک کاردان است.

محسن مددی افزود: تحلیلی بر این آمار به خوبی نشان می‌دهد که در کشور ما در خصوص آموزش نیروی انسانی به درستی عمل نشده و این مهم موجب افزایش آمار فارغ‌التحصیلان متقاضی شغل‌های پشت دولتی و پشت‌میزنشین شده است.

وی با بیان اینکه این مهم موجب رکود اقتصاد و صنعت کشور شده است، خاطرنشان کرد: باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی‌های خاص لحاظ شود.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان ، تقویت و توسعه آموزش‌های تقاضا محور مبتني بر نياز بازار كار در استان را نیاز ضروری دانست و بیان کرد: ‌آموزش، تولید، بازاریابی و فروش از اولويتهاي طرح هاي مهارت آموزي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان است.

در پايان اين نشست ضمن بازديد از مجتمع فرهنگی، ورزشی، آموزشی و رفاهی شهید کاظمی ارومیه مقرر گرديد در خصوص ارائه آموزش هاي مهارتي و استفاده از ظرفيتهاي دو دستگاه تفاهم نامه اي منعقد گردد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.