عضو کمیسیون برنامه گفت: بانک مرکزی باید نقش مستقل خودرا فارغ از نوسانات سیاسی ایفا کند تا بتواند پاسدار واقعی ارزش پول باشد.

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر  در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگارارن جوان درباره ماده پنجم لایحه برنامه ششم توسعه که دستورالعمل‌هایی برای بانک مرکزی تعیین کرده است، گفت: نماینده‌گان مجلس در کمیسیون به کلیت برنامه ششم رای دادند، البته در برخی مواد پیشنهادهایی  شده بود که لایحه مذکور برای بررسی این موارد به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
 
وی در ادامه افزود: هنوز برای کلیت لایحه در کمیسیون تلفیق رای گیری نشده و طبیعتاً ورود به جزییات محقق نشده است، البته کمیته‌های مربوطه در کمیسیون تلفیق تشکیل شده و بررسی‌های لازم در این باره صورت گرفته است.
 
حیدری اظهار داشت: به احتمال زیاد تا هفته آینده کلیات لایحه در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شده و اعضای کمیسیون وارد بررسی جزییات خواهند شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به طور کلی در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه، همه موادی که در برنامه ششم و مرتبط با اقتصاد کلان تدوین شده است مطرح شده و اهتمام ویژه در کمیسیون روی استقلال بانک مرکزی بوده است.
 
حیدری در ادامه گفت: تاکید فراوانی روی این حوزه گذاشته شده منتها چگونگی عملیاتی شدن آن مورد بحث بوده و هنوز هم جای کار دارد.

نماینده مردم تهران افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عوامل داخلی و خارجی با کاهش ارزش پول ملی رو به رو بودیم و پایین آمدن قدرت خرید جیب عامه مردم بویژه اقشار ضعیف گواه این امر بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: در هر حال بر اساس دغدغه عموم مردم، بانک مرکزی باید نقش مستقل خود را فارغ از نوسانات سیاستی ایفا کند تا بتواند پاسدار واقعی ارزش پول ملی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار