ژاپن از نیروی کار خارجی بیشتری بهره خواهد گرفت

به نوشته ژاپن تایمز، توکیو قصد دارد برای جلوگیری از کاهش جمعیت در این کشور، از مهاجران بیشتری استقبال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ژاپن تایمز"، 2 نفر از دستیاران "شینزو آبه" – نخست وزیر ژاپن – اعلام کردند این کشور قصد دارد برای تامین نیروی انسانی، از کشورهای خارجی کارگر بپذیرد.

هفته گذشته، "ماساهیکو شیبایاما" – قانونگذار حزب لیبرال دموکرات ژاپن و مشاور ویژه آبه – در مصاحبه‌ای در سنگاپور گفت سیاست‌هایی در دست بررسی است که به موجب آن‌ها، احتمال دارد شمار کارگران خارجی به 2 برابر افزایش یابد.

شیبایاما گفت: "در چند سال آینده، احتمال دارد در راهبردهای ژاپن تغییرات بسیاری صورت گیرد. من تصور نمی‌کنم هدف اصلی دولت افزایش نیروی کار خارجی باشد. اما به نظر من، در شرایط فعلی بازار، افزایش کارگران خارجی تا سطح 2 برابر می‌تواند سودمند باشد. ما باید نظامی پایدار ایجاد کنیم تا روز به روز به تعداد این کارگرها در ژاپن افزوده شود."

برای مشکلات جمعیتی ژاپن – نرخ زاد و ولد پایین و جامعه مسن – راه حل پذیرفت مهاجر پیشنهاد شده است. آبه پیشتر تعهد کرده بود اجازه نخواهد داد جمعیت ژاپن به کمتر از 100 میلیون نفر کاهش یابد. اکنون جمعیت ژاپن 127 میلیون نفر است. با این‌حال، برای اتخاذ سیاست پذیرفتن مهاجران، همچنان بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

"یاسوتوشی نیشیمورا" – وزیر سابق اقتصاد ژاپن و یکی از مشاوران آبه – در مصاحبه‌ای دیگر گفت دولت قصد دارد در پاییز لایحه‌ای را به تصویب برساند که به موجب آن، برنامه "کارآموزی" دولت – که در آن کارگران برای کارآموزی می‌توانند برای مدت محدودی وارد ژاپن شوند – به صورت گسترده‌تری اجرا شود. همچنین دولت ژاپن، ایجاد اصلاحاتی در بخش‌هایی که از کمبود نیرو رنج می‌برند را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اقا من بخوام برم باید چیکار کنم؟ :)
آخرین اخبار