وی افزود:
مقدار ۱۵،۹۲ میلیون دالر این کمک از طرف کشور جاچان و از طریق صندوق وجهی
زیربنایی افغانستان پرداخت می شود، صندوق متذکره که در سال ۲۰۱۰ میلادی
تاسیس گردیده از طرف کمک کنندگان تمویل می شود.
حکیمی اظهار داشت: هدف این صندوق بهتر شدن زندگی مردم از طریق تطبیق پروژه های زیربنایی می باشد.
محمود
بلیغ، وزیر فوائد عامه نیز در مورد اهمیت و بُعد تخنیکی این پروژه گفت:
این دهلیز در بخش تجارت و ترانسپورت سهولت های زیادی را فراهم خواهد کرد.
"رئیس
بانک انکشاف آسیایی عنوان کرد: ساخت تونل سالنگ در ارتباط ترانسپورتی
منطقه موثر می باشد و بانک انکشاف آسیایی در بخش دیزاین و سروی این پروژه
کمک خواهد نمود.
وی ابراز داشت: هدف کمک بانک انکشاف آسیایی در
قسمت پروژه سرک مواصلاتی کوه های هندوکش این است که این سرک در چهار فصل
سال بروی رفت و آمد مسافرین و اموال باز باشد.
گفته می شود: راه
سالنگ نه نتها شمال و جنوب افغانستان را با هم وصل میکند بلکه برای رشد
اقتصاد منطقه، تجارت و ترانزیت نقش مهمی دارد و انتقال بیشترین اموال از
این مسیر صورت میگیرد و هر روز در حدود ۵۵۰۰ وسایط ترانسپورتی از این راه
عبور و مرور می کنند.
خاطر نشان می شود: بانک انکشاف آسیایی تا
کنون در بخش های ساخت سرک ها، خط آهن و میدان های هوایی افغانستان ۲،۲
میلیارد دالر اختصاص داده است.
انتهای پیام/