فرآیند رسیدگی به پرونده ها در محاکم گلستان، کوتاه تر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کمیته کنترل دادخواست در محاکم بدوی و تجدید نظر گلستان پرونده ها پیش از ارجاع به دادگاه ، توسط کارشناسان حقوقی کارآزموده بررسی و  نقایص موجود در آن ، رفع می شود.

هادی هاشمیان افزود: به علت  تعداد زیاد پرونده های ورودی به دادگستری های استان ، از روز ثبت پرونده در محاکم تا روز رسیدگی آن توسط قاضی، ممکن است چند ماهی طول بکشد .

گفت : در موارد زیادی مشاهده شده ، در روز رسیدگی به علت نقص مدارک و یا اشتباه موضوع دادخواست ، پرونده برگشت داده شده است.

 هاشمیان افزود : برگشت پرونده ها ، علاوه بر طولانی کردن فرآیند رسیدگی ، سرگردانی و ناراحتی طرفین پرونده را نیز در پی داشت .

وی اضافه کرد :  از زمان  استقرار این کمیته  از 15 تیر تا کنون فقط در دادگاه تجدید نظر استان ، بیش از 300 پرونده  پیش از نوبت دهی برای رسیدگی ، به دلیل نقص یا به دادگاه بدوی برگشت داده شده اند یا پس از رفع نقص نوبت دهی شدند.   

هاشمیان گفت : استقرار این کمیته یکی از مهم ترین گام های دادگستری استان برای  افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها و کمک به احقاق حق  مردم است .




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.