حجت‌ الاسلام حسن عرفان گفت: باید بکوشیم غدیر را نیز جهانی کرده و به جهانیان معرفی کنیم.

غدیر باید مانند عاشورا جهانی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌ الاسلام حسن عرفان استاد حوزه علمیه با اشاره به تأثیر عاشورا در جلب‌ توجه جهانی که مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را فتح کرده است گفت: عید غدیر، عید اکبر و بزرگ‌ ترین عید خدا محسوب می‌ شود که عظمت بسیاری دارد و از آغاز آفرینش بشر برای وقوع آن زمینه‌ سازی شده است.
وی بابیان اینکه عشق امام حسین (ع) در دنیا چنان شوری به پا کرده که غیر قابل وصف است تأکید کرد: همان‌ گونه که عاشورا را زنده نگه داشتیم باید غدیر را نیز بزرگ شمرده و در معرفی آن به جهانیان بکوشیم.
عرفان بابیان اینکه در طول تاریخ و در مقاطع مختلف افرادی بودند که به وظیفه سیاسی، اجتماعی، نظامی خود به‌درستی عمل ‌نکرده‌اند، برخی از آن‌ ها را نام برد و عنوان داشت: عدم اجرای صحیح و مؤثر وظایف سیاسی، اجتماعی، نظامی و مذهبی علاوه بر نابودی ارزش کار پیشینیان، موجب خیانت به آیندگان می ‌شود.
استاد حوزه علمیه با اشاره به رشادت‌ های ملت غیور ایران که در هشت سال دفاع مقدس لحظه ‌ای وظیفه خود را رها نکردند و با استقامت و اقتدار ایستادند، بر شیرزنانی که فرزندان خود را برای حضور در جبهه ‌های جنگ بدرقه می‌کردند درود فرستاد و خاطرنشان کرد: با وجود این‌ که در طول تاریخ کوتاهی ‌های بسیاری نسبت به خاک و عزت ایران صورت گرفت، در دوران دفاع مقدس باصلابت و هوشیاری، نتیجه ‌ای بی نظیر رقم خورد که موجب سربلندی بیش ‌از پیش ایران و ایرانی شد.
عرفان به برپایی نمایشگاه غدیر تا منا که با مدیریت اجرایی هیات رزمندگان اسلام اقلید و طراحی و کارگردانی سجاد شکری صورت گرفت اشاره کرد و ادامه داد: کارهای هنری یکی از مؤثرترین راه‌ های یاری دین خدا است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار