رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : اجرای آبیاری مدرن تنها راهکار مدیریت منابع آبی در شرایط کنونی و عبور از بحران آب در بخش کشاورزی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ابراهیمی پاک  درجلسه بررسی حل مشکلات کشاورزی بخش اسفرورین اعلام کرد : وزارت جهاد کشاورزی از طرح های آبیاری نوین  حمایت می کند و با تامین تسهیلات لازم درصدد است برای  افزایش بهره وری در تولید و کاهش مصارف آبی اقدام کند.

وی تصریح کرد: پرداخت وام بلاعوض و تسهلات بانکی با کارمزد پایین از سیاست های تشویقی دولت به منظور ترغیب کشاورزان برای اجرای سیستم های آبیاری نوین است .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد : تاکنون بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های نوین آبیاری مجهز شده است .

 اجرای سیستم نوین آبیاری در بیش از یک هزارو 80  هکتار از اراضی بخش اسفرورین و تشکیل پرونده برای حدود ۲۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

اعضای شورای شهر اسفرورین هم در این جلسه اعلام کردند : عبور از بحران  آب نیازمند همکاری مردم و کشاورزان است و مسئولان هم باید با درایت و نظارت این مشکل را حل کنند .

بخش اسفرورین بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ و اراضی کشاورزی دارد  که فقط حدود ۳ هزار هکتار آن به سیستم های  آبیاری نوین مجهز شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تاکید ، اجرای ، آبیاری ، مدرن ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.