انگلیس در نشست آتی سران اتحادیه اروپا حضور نخواهد داشت

یک مسئول اروپایی اظهار کرد نشست آتی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک مسئول اروپایی روز جمعه اعلام کرد نشست آتی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا سوم فوریه آینده بدون حضور انگلیس در والتا پایتخت مالت برگزار خواهد شد.  

مالت از اول ژانویه 2017 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای مدت شش ماه از اسلواکی تحویل خواهد گرفت.  

جوزف موسکات نخست وزیر مالت اوایل امسال برگزاری این نشست را که به گفتگو درباره آینده اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از این اتحادیه اختصاص خواهد داشت اعلام کرد؛ اما زمان دقیق آن را مشخص نکرده بود.  

این نشست پس از نشست گذشته 16 سپتامبر در براتیسلاوا که انگلیس در آن حضور نداشت دومین نشست سران اروپایی است که با 27 کشور برگزار می شود.

قرار است اواخر مارس نیز نشستی دیگر به مناسبت شصتمین سالروز امضای معاهده رم (1957) که اتحادیه اروپا را تشکیل داد در رم برگزار شود.  

نماینده اتحادیه اروپا 12 سپتامبر اعلام کرده بود :« نشست مالت نیز همانند نشست براتیسلاوا بخشی اساسی از روند ارزیابی مرحله پس از خروج انگلیس از این اتحادیه به شمار می آید.»

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده است دولت انگلیس قصد دارد ماده 50 را که به صورت رسمی اقدامات جدایی از اتحادیه اروپا را آغاز می کند، از ابتدای سال 2017 فعال کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار