حجت الاسلام مستشاری، تفکر «جدایی دین از سیاست »را حربه ی صهیونیسم خواند وعنوان کرد: راهکار یهود برای به تاخیر انداختن ظهور امام زمان (عج) چیزی جز ترویج تفکر جدایی دین از سیاست و شخصی خواندن دین نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، تصریح کرد: آیا غدیر غیر از حکومت دینی است؟ آیا محرم غیر از حکومت دینی است؟ امام حسین (ع ) برای چه چیزی به شهادت رسیده اند؟ چون حکومت را از یزید بگیرند. اگر امام در مدینه می ماندند و به مردم نماز و روزه یاد می دادند و کاری با حکومت نداشتند هیچگاه او را شهید نمی کردند.

وي با درهم آمیخته خواندن دین وسیاست در تفکرشیعی افزود: نمی شود کسی بگوید که من شیعه هستم ولی دین از حکومت جداست.شیعه کسی است که اگر به دنبال اقامه ی نماز است می داند که با حکومت می توان نماز را اقامه کرد.اقامه ی نماز هم نیاز به حکومت دینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مستشاری ضمن انتقاد از کسانی که با عنوان کردن «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است »به مخالفت با کمکهای انسان دوستانه ی ایران به سوریه، یمن و..می پردازند؛ گفت: ما مسلمانیم، باید معتقد باشیم هرکجا که مسلمانی هست ازماست.بارک الله به پاسدارانی که باهمان عرق وتعصبی که در شلمچه می جنگیدند؛ در حلب می جنگند. حکومت حضرت مهدی (عج) حلب ،تهران و..نمی شناسد.قدر این مدافعان حرم را باید دانست.اینها منتظران واقعی هستند.

وي در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان علی الخصوص صهیونیسم و امریکا برای نشان دادن چهره ای خشن و ضد بشری از اسلام اشاره کرد و افزود: دشمنان، جهان را از اسلام ترسانده اند. به چه وسیله ای؟ به وسیله ی اختلاف میان شیعه وسنی.درمیان اهل تسنن القاعده،طالبان،داعش و... و درمیان شیعیان تشیع لندنی را ایجاد نموده اند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با خاطرنشان کردن میزان اهمیت نعمت امنیت در کشور، عنوان کرد: تفرقه و اختلاف بین شیعه وسنی و بی احترامی به یکدیگر امنیت را برهم می زند.

ايشان ضمن بیان روایتی پیرامون ادای احترام وابرازمحبت امام صادق (ع) به مالک ابن انس یکی از علمای اهل تسنن تصریح نمود: اسلام دین محبت،عشق واحترام است.

لازم به ذکر است که درانتهای سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مستشاری، مراسم با برگزاری دعای پرفیض ندبه و طنین انداز شدن ندای «این الطالب بدم المقتول بکربلا» و اشک و ندبه ی حضار در فراق آن یار سفر کرده در حسینیه اعظم عاشقان ثارلله به پایان رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.