نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اقتدار نظامی و توان بالای دفاعی ایران تهدیدهای مختلف دشمنان را خنثی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب، گفت: تنها عامل رفع تهدیدهای نظامی دشمنان، اقتدار دفاعی و نظامی ایران است.
وی افزود: کسانی که فکر می کنند تهدیدهای نظامی آمریکا بوسیله مذاکره برطرف شد، اشتباه می کنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: با امتیاز دادن به آمریکا و دشمنان نمی توانیم به اهداف نظام اسلامی دست پیدا کنیم.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امتیاز دادن به آمریکا به نفع اسلام، نظام و کشور نیست، گفت: هر چه بیشتر به آمریکایی ها امتیاز دهیم، یک قدم جلوتر می آیند.
وی با بیان اینکه بد عهدی و پلیدی آمریکایی ها هر روز بیش از پیش مشخص می شود، گفت: براساس تجربیاتی که در مورد عهدشکنی های آمریکا به دست آورده ایم، اگر کسی اشتباهی را در این زمینه مرتکب شود لیاقت اینکه در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشد را ندارد.
امام جمعه اصفهان گفت: مردم و مسئولان باید بصیرت داشته باشند و دوست و دشمن را به خوبی بشناسند و همواره به راهنمایی های رهبر معظم انقلاب عمل کنند.
وی با قدردانی از سربازان و افراد نظامی شرکت کننده در نماز جمعه اصفهان، گفت: نماز جمعه پایگاه فرهنگی اسلام است و همه باید در این نماز عبادی و سیاسی شرکت کنند.
امام جمعه اصفهان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته یادآور هشت سال مقاومت، ایثار، شجاعت، غیرت و عزت ملت وفادار به نظام و انقلاب امام و شهداست که تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نرفتند و یاد و نام خودشان را در تاریخ جاودانه کردند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد تهاجم آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست در سال 2001 میلادی، گفت: در این مدت هزاران نفر از مردم افغانستان، مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی افزود: آمریکاییها هر روز در جهان بی اعتبار تر می شوند و بد عهدی ها و دروغگویی های آنها روز به روز بر همگان روشن تر می شود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت های این هفته، گفت: سوره «هل اتی» یا انسان درباره حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع)در روز 24 ذیحجه نازل شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه آیه مباهله نیز در روز 25 ذیحجه نازل شده است به مباهله پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: مسیحیان نجران در ماجرای مباهله (نفرین) گفتند اگر پیامبر(ص) با خانواده اش آمد حق با اوست و باید از مباهله دست برداریم.
وی با بیان اینکه اعراب قبل از اسلام هم برای ماههای حرام اهمیت و احترام زیادی قائل بودند و از جنگ و خونریزی در این ماهها اجتناب می کردند، افزود: اما امروز مسلمانان یمن، بحرین، سوریه، افغانستان و عراق با پولهای مسلمانان کشته می شوند و آمریکایی ها از جنگ مسلمانان با یکدیگر لذت می برند.
چهار ماه قمری ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب ماه های حرام هستند.
در این چهار ماه به جز برای دفاع، جنگ کنار گذاشته می شود و دیه افزایش می یابد، هدف از این کار ایجاد امنیت برای افرادی است که می خواهند به حج بروند یا تجارت کنند و به سلامت به شهر خود برگردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.