همانطور که قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود چون تتمه همان فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ به نقل از  دفتر امام جمعه ابهر،امام جمعه ابهر، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:جامعه بشری هر مقدار از مسئله امامت و ولایت فقیه و فقاهت جدا بشود به همان مقدار بهت طرف گمراهی رفته و گرفتار اختلاف خواهد شد.  
حجت الاسلام رحیمی افزود :مسئله اختلاف بعد از علم مثل یک سرطان است که زندگی جوامع بشری را مختل می کند و لذا بر همه واجب است راجع به تبلیغ ولایت و امامت تلاش کنند و وحدت و همدلی را بر محور ولایت تبیین کند.
وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره دهه فجر و هفته دفاع مقدس باید گرامی داشته شود. چرا که دهه فجر تتمه غدیر خم است. وبه تعبیر رهبری عزیز، غدیر خم یک ضابطه بوده است و این ضابطه و روش را باید تا قیامت ادامه داد.
امام جمعه ابهر، ادامه داد: مسئله ولایت فقیه تتمه مسئله غدیر است. در واقع پیام دستور (يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ)برای علماء و فرهیختگان نیز هست وهمه باید تلاش کنند مسئله غدیر و ضابطه غدیر همگانی و جهان شمول کنند.
حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس ما نیز تتمه کربلا است تصریح کرد: چنانکه قضیه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود چون تتمه همان فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است.
وی اضافه کرد: چنانکه باید فلسفه کربلا در بین جوامع بشری تبیین و تفسیر بشود باید فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای این دفاع مقدس نیز تبیین و تفسیر بشود. که یکی از مهم‏ترين دستاورد فرهنگي دفاع مقدس، توسعه انديشه مترقي ولايت فقيه در جهان و تأثير آن در هدايت جنگ و مديريت درگيری با كفر است.
امام جمعه ابهر، گفت:ما افتخار مي‏كنيم كه در اين نبرد طولاني و نابرابر، فقط با تكيه بر «سلاح ايمان» و «توكل بر خداي بزرگ» و «دعاي بقيه‏الله عجل‏الله‏تعالي فرجه» و «اعتماد به نفس» و «همت دلاورمردان و شيرزنان صحنه كارزار» به پيروزي رسيده‏ايم
حجت الاسلام رحیمی  تصریح کرد:خدا را سپاس می‏گزاريم كه منت هيچ قدرت و كشور و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نيست و مردم كارآزموده و متوكل ما با استعانت از ذات مقدس كبريا، يكّه و تنها و مظلومانه بر مشكلات بسياری از طرح و عمليات و بسيج و آموزش نيروها تا نياز تسليحاتی كشورمان فائق آمده اند.  
وی ادامه داد:علاوه بر موفقيت‏های اعجازگونه‏اي كه در صحنه‏هاي دفاع از كشور اسلامي و بيرون راندن متجاوزين از هزاران كيلومتر، به تحولات شگرف صنعتي از قبيل راه‏اندازي كارخانجات و دگرگوني در خطوط توليد و ساختن و اختراع ده‏ها وسايل پيشرفته و مدرن نظامی، آن هم بدون حضور هيچ مستشاری و بدون هيچگونه كمك خارجی دست يافته‏ايم.
حجت الاسلام رحیمی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله یکتایی که یک فقیه و عالم انقلابی و مجاهد نستوه بودند به همه پیروان راه حق و حقیقت تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرد حوزه های علمیه مسیر همین علماء انقلاب را بر گزینند .
 


انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.