امام جمعه مشهد مقدس گفت : دفاع مقدس یک مباهله بود و تمام اسلام مقابل تمام کفر قرار گرفت.

جریان مباهله فقط یک داستان تاریخی نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: هنگامی که یک انسان در درون فکر و خاطره‌اش یاد خدا تجلی می‌ شود خداوند نیز در کنار اوست و حتی این تعبیر نیز از باب تسامح است زیرا خداوند می‌فرماید از رگ گردن نیز به انسان نزدیک‌تر است و البته به شرط اینکه به یاد خدا باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: گاهی یک کلمه «یاالله» هم انسان را زیر و رو می‌کند و هم کسانی که این کلمه را می‌شنوند دچار تغییر و تحول می‌کند.

وی افزود : اگر خداوند از دل و ذهن انسان خارج شد و غفلت کردیم از خدا غایب می‌شویم و اگر انسان غایب را صدا بزنند جواب نمی‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خداوند حضور دارد اما ، ما در محضر خداوند حضور نداریم چون در محضر خدا نیستیم صدا زدن خدا نتیجه‌ای برای ما ندارد، هزار بار «یاالله» می‌گوئیم و مشکل سر جای خود باقی است زیرا تو در محضر خدا نیستی و دور از خدا هستی این معنای ذکر خداوند است.

وی بیان کرد: در قرآن پنج جا از یاد خدا سخن به میان آمده است در سوره انسان می‌فرماید که نام خدا را صبح و شام به یاد بیاور، از خدا درون وجود انسان تصویری وجود ندارد که انسان بخواهد خود خدا را یاد کند و باید اسم خداوند را به یاد بیاورد و ذکر کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: هر تصویری که درون ذهن انسان نسبت به خدا شکل بگیرد آن خدا نیست بلکه مخلوق دیگری است زیرا خود خدا قابل تصویر نیست و بشر از خدا تصویری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اواخر ماه ذی‌الحجه ایام پربرکتی از نظر تجلی خاطرات ولایت اهل بیت(ع) بوده و سزاوار است این روزهای خاص را در جهت بزرگداشت آن زنده نگه داریم. 

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: تجلی‌گاه عظمت اهل‌بیت(ع) "جریان مباهله" است، در تمام اسناد ولایت حضرت علی(ع)، سندی ظاهرتر و بارزتر و روشن‌تر از آیه ولایت در سوره مائده نداریم که سند عظمت ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: 25 ذی الحجه روز خانواده نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری نیز در این حوزه مسائلی را فرموده‌اند، این روز قابل توجهی است و امیدواریم رسانه‌ها در این مورد مسئولیت خود را به‌خوبی ایفا و اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه جریان مباهله فقط یک داستان تاریخی نیست، تصریح کرد: در جریان مباهله پیامبر اسلام(ص) با نصارای نجران، آنان عنوان کردند ما اجتماع می‌کنیم و به پیامبر اکرم(ص) نیز دستور داده شد که این‌ها اجتماع کنند و مسلمانان نیز حضور یابند و مباهله کنند، یعنی نسبت به یکدیگر نفرین صورت گیرد تا هر که بر حق نیست، بر وی عذاب نازل شود و چنین پیشنهادی از سوی پیامبر اسلام (ص) به نصارا ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا نصارا قبول کردند، گفت: این‌ها سپس مباهله را برهم زدند و این مسئله از سوئی حقانیت اسلام را اثبات کرد و بر دشمن نیز این حقانیت ثابت شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نکته دومی که در این مباهله مشخص شد، این بود که اهل‌بیت(ع) بر هویت امت اسلام تسلط داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: محوریت اهل‌بیت(ع) عامل هویت امت اسلامی به‌عنوان اسلام است و نکته سومی که در مباهله روشن شد، این بود که در مباهله، همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت و آنچه تجلی یافت، صلابت و اقتدار اسلام بود و امروز روز مباهله اسلام است چراکه همه کفر در برابر همه اسلام قرار گرفته و تمام کفر بسیج شده تا اسلام را براندازی کند.

وی بیان کرد: اگر در جبهه‌گیری خود همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم، صلابت و اقتدار ما بازدارنده کفر است منتهی این ما هستیم که باید همه اسلام را برابر همه کفر قرار دهیم و اگر در این تقابل همه اسلام را مقابل کفر قرار ندادیم و ارزش‌های دین را بخاطر برخی تسامحات صرف‌نظر کردیم و در مقابله با کفر صلابت کفر چشم ما را پُر کرد، موفق نمی‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: اگر خط سیاست خارجی را براساس توسعه تعامل با کفر قرار دهیم، نخستین شکست متعلق به ما است.

وی بیان کرد: اگر هر نوع قرارداد و برنامه‌ای را با هر شرایطی، از کفر بپذیریم مسلماً شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم.

آیت الله علم الهدی گفت : ما امروز در منطقه در عرصه سیاست و قدرت استکبار را به هزیمت مجبور کردیم به‌خاطر این بود که اسلام را نشان دادیم و دفاع مقدس ما نیز یک مباهله بود و تمام اسلام مقابل تمام کفر قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر مقابل دشمن تمام اسلام آمده است، ما کفر را با این روحیه شکست می‌دهیم، با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم و با مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتیم، اگر این مدافعان حرم نبودند امروز آمریکا و داعش وسط این کشور بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: ما 27 سال است جلوی جنگ را گرفته‌ایم، آمریکا در اطراف ما حضور دارد و علت اینکه به ما نزدیک نمی‌شود، قهرمانی‌های هشت ساله دفاع مقدس و فداکاری‌های امروز مدافعان حرم است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.