وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در عملیات ۲۴ ساعت گذشته نیروهای امنیتی 69 نفر از مخالفین مسلح کشته و دو تن دیگر آنان بازداشت شدند.

هلاکت 69 مخالف مسلح در عملیات 24 ساعت گذشته
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در خبرنامه‌‌ای که از سوی وزارت دفاع افغانستان صادر شده، آمده است که در شبانه روز گذشته نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور عملیات تهاجمی و تعرضی متعددی در ولایات مختلف راه اندازی کرده اند.

گفته شده است که این عملیات با حمایت قوتهای توپچی و هوایی صورت گرفته در ولایات ننگرهار، غزنی، پکتیا، پکتیکا، کندهار، ارزگان، زابل، غور، هرات، تخار، کندز، جوزجان و هلمند 27 نفر از مخالفان مسلح از جمله 11 داعشی کشته شده، پنج تن زخمی و دو تن دیگر دستگیر شده است.

بر پایه این خبرنامه، در یک عملیات شبانه در ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک، 11تن از مخالفان مسلح کشته شده، 11 واسکت انتحاری و 180 کیلوگرام موادانفجاری بدست آمده است و همچنان شش تن از مخالفان مسلح که می خواستند بر ولسوالی سیدآباد ولایت وردک هاوان شلیک کنند، بر اثر انفجار هاوان خود کشته شده اند.

همچنان، گفته شده که در جریان عملیات پاکسازی مشترک نیرو های اردوی ملی و پولیس ملی در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز، 11 تن از طالبان کشته، 13 تن آنان زخمی و چهار سنگر این گروه از بین رفته است و در رویدادی مشابه در ولسوالی جرم ولایت بدخشان، 13 تن مخالف مسلح کشته و 21 تن زخمی شده است.

پژواک نوشت: افزون بر این، گفته شده است که در ولسوالی شینکی ولایت زابل نیز یک مخالف مسلح در رویداد امنیتی کشته و دو همکار وی زخمی شده است.

وزارت دفاع ملی تصریح کرده است که در جریان این عملیات چهار تن از سربازان اردوی ملی جان باخته اند اما با وصف آن، اردوی ملی به عنوان نیروی دفاعی کشور با تمام توان، برای تامین امنیت و آرامش مردم تلاش می کند.

تا اکنون طالبان در این زمینه ابراز نظر نکرده اند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.