یک نماینده کویتی به علت توهین به عربستان و امیر کویت به یازده سال زندان محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در کویت روز پنجشنبه عبدالحمید دشتی، نماینده شیعه پارلمان را به جرم اهانت به حاکم این کشور و عربستان سعودی، به طور غیابی به 11 سال حبس محکوم کرد.

بر این اساس، هر گونه انتقاد از امیر شیخ صباح الاحمد الصباح می تواند به ایراد اتهام توهین به وی منجر شود و دهها فعال مخالف در چند سال گذشته به علت ارتکاب این جرم، زندانی شده اند.

حکم علیه دشتی، که در بیانیه دادگاه اعلام شد، دو ماه پس از آن صادر می شود که وی به علت ارتکاب جرم مشابهی، به 14 سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

چندین ماه است دشتی پس از ترک کویت در ماه مارس به منظور درمان در انگلیس، در خارج زندگی می کند.

در تازه ترین حکم، دادگاه جنایی در پایتخت کویت، اظهارات دشتی را درباره امیر این کشور و عربستان سعودی، توهین آمیز قلمداد کرد.

این نماینده صریح اللهجه همچنین در ماه ژوئیه به علت به خطر انداختن روابط با بحرین و عربستان سعودی و درخواست از مردم برای پیوستن به گروه شیعه حزب الله لبنان، محکوم شده بود.

دشتی با تایید تازه ترین حکم دادگاه در توییتر، اعلام کرد انتظار محکومیت های بیشتری را که می تواند برابر با 100 سال حبس باشد، دارد زیرا وی با شماری پرونده های مشابه مواجه است.

این احکام، نهایی نیست ولی دشتی فقط زمانی که به کویت بازگردد، می تواند آنها را به چالش بکشد.

وی اعلام نکرده است چه زمانی بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار