"سرگئی ریابکوف"معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مأموریت‌های مشترک اتمی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تهدیدی جدی برای نظام عدم اشاعه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، معاون «سرگئی لاوروف»‌ گفت که مسکو در خصوص طرح‌های آمریکا برای استقرار تسلیحات جدید اتمی در اروپا نگران است.

ریابکوف در این زمینه گفته که «چنین مأموریت‌های اتمی مشترک ناتو تهدیدی جدی در حوزه منع گسترش سلاح است زیرا این مأموریت‌ها به طور مستقیم با روح و ادبیات پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی در تناقض است. این مسئله نگران کننده است که آمریکا در چارچوب مدرنیزه کردن زرادخانه‌های اتمی خود، به دنبال استقرار بمب‌های جدید اتمی با قدرت کمتر اما دقت بالاتر در اروپاست».

وی ادامه داد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان به توانمندسازی قابلیت‌های موشکی خود در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهد و این مسئله مسکو را نگران کرده است.

ریابکوف تصریح کرد که ظرفیت سپر موشکی آمریکا و ناتو افزایش یافته است. در این خصوص، مسکو بی‌میلی واشینگتن و بروکسل برای تعدیل طرح‌های دفاع موشکی را حاکی از یک نشانه ناخوشایند می‌داند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار