مدیرکل امور عشایری استان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد یک‌هزار و 500 خانوار در قالب جمعیت عشایری مهمان در مناطق قشلاقی استان مستقر شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی سلیمی اعلام کرد: تقویم کوچ عشایر از اوایل آذر ماه و تا پایان فروردین ماه سال بعد بوده که به دلیل شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی عشایر مجبور به جابجایی مکانی از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی هستند.

وی گفت: هر ساله علاوه بر جمعیت عشایری استان، جمعیتی از عشایر کوچنده استان‌های کرمانشاه، همدان و لرستان در مناطق قشلاقی استان بخشی از سال را در این مکان‌ها سپری می‌کنند.

وی افزود: این جمعیت عشایری مهمان در قالب یک هزار و 500 خانوار و با داشتن جمعیت دامی بالغ بر 600 هزار رأس 6 ماه از سال را در مناطق قشلاقی استان سپری می‌کنند.

سلیمی تاکید کرد : در سطح استان 9 هزار و 736 خانوار (60 هزار نفر) در قالب 12 ایل و 32 طایفه مستقل که دارای جمعیت دامی یک میلیون و 400 هزار رأسی هستند در 95 کانون توسعه هدایتی و حمایتی مستقر شده‌اند.

وی اظهار کرد: ارزش اقتصادی تولیدات دامی این جمعیت عشایری استان سالانه 3 هزار میلیارد ریال است که نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین تأمین مواد لبنی و فرآورده‌های گوشتی دارد.








انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.