بالا گرفتن اعتراضات خشونت آمیز در شارلوت با کشته شدن مرد سیاه پوست + فیلم

کشته شدن مردی سياهپوست در شارلوت آمريکا به دست پليس موجی از اعتراضات خشونت آميز را به راه انداخته است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛شبکه تلويزيونی بی بی سی انگليس با اعلام اين خبر افزود: فرماندار کارولينای شمالی وضعيت فوق العاده در شهر شارلوت اعلام کرد و نيروهای گارد ملی و گشت بزرگراه ها را به کمک پليس محلی اعزام کرد. اعتراضات خشونت آميز به قتل يک مرد سياهپوست در تيراندازی پليس در روز سه شنبه، وارد دومين روز خود شده است. پليس می گويد فرد سياهپوستی که کشته شد هفت فرزند داشت اسلحه داشت و دستور پليس را برای انداختن اسلحه خود ناديده گرفت.
اما خانواده او می گويند که او مسلح نبود. با تاريک شدن هوا پليس با شليک گاز اشک آور و نارنجک صوتی به مقابله با تظاهرات کنندگان پرداخت که خشم معترضان را بيشتر کرد.
رای يکی از معترضان گفت:« چيزی که شاهديم بيرحمی پليس است که باعث اين وضع شده است. در حاليکه وظيفه پليس محافظت از ماليات دهندگان است.»
با وجود اينکه عده ای تلاش کردند معترضان را آرام کنند اما درگيريها ميان معترضان و پليس حدود سه ساعت طول کشيد. شهردار شارلوت خواستار آرامش مردم شده بود اما اکنون می گويد احتمالا بايد ممنوعيت آمد و شد شبانه برقرار شود. بسياری از جامعه سياهپوستان شارلوت اصلا حرف پليس را درباره کشته شدن کيث لوموند اسکات باور ندارند. پليس می گويد او مسلح بود اما خانواده اش می گويند او فقط يک کتاب همراهش داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.