طرح سراسری دریافت بارنامه ویژه وانت بارهای حمل بار بین شهری از اول آبان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح سراسری دریافت بارنامه ویژه وانت بارهای حمل بار بین شهری از اول آبان ماه امسال خبر داد.

منوچهر سلمانزاده گفت: بر این اساس تمامی رانندگان وانت بار ملزم به دریافت بارنامه برای حمل بار در مسیرهای بین شهری و جاده ای هستند.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد نظم و ساماندهی در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی سفرهای جاده ای اجرا می شود و آمار دقیق وانت بارهای فعال در بخش حمل و نقل جاده ای را مشخص می کند.

سلمانزاده اضافه کرد: شرکت های حمل و نقل بین شهری فعال کالا و دارای مجوز فعالیت از این اداره کل می توانند نسبت به صدور بارنامه برای رانندگان و وانت بارهای واجد شرایط با رعایت ضوابط اقدام کنند.

وی گفت: گذراندن دوره عمومی آموزش های حمل و نقل و برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی و برای متقاضیانی که ظرف یک سال از ابتدای شروع طرح ثبت نام کنند، ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی برای صدور مجوز رانندگی و فعالیت وانت بار لازم است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار