معاون آموزشی دانشگاه از وجود 128 رشته‎مقطع در مقاطع کاردانی تا فوق تخصص در دانشگاه خبر داد.

وجود 128 رشته مقطع در دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فراهانی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان حوزه آموزشی را در اولویت قرار داده است و امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای خاصی در حوزه آموزشی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اضافه شدن چند رشته دستیاری و کاردانی در سال جاری در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه، گفت: قاعده کلی را در سال‌های گذشته مشخص کرده‌ایم و آن این است که تمام رشته‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی همدان باید تحصیلات تکمیلی داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشکده پزشکی فقط گروه چشم‌پزشکی دستیاری ندارد و بقیه رشته‌ها دستیاری دارند.

وی با بیان اینکه 18 رشته دستیاری در دانشگاه وجود دارد، افزود: به دنبال ایجاد رشته دستیاری طب فیزیکی و توان‌بخشی هستیم.

دکتر فراهانی با بیان اینکه ورود تحصیلات تکمیلی تمام رشته‌های دانشگاه در دانشکده داروسازی، توان‌بخشی، پیراپزشکی و پرستاری را در دستور کار داریم، گفت: تعدادی از رشته‌های کارشناسی را بر اساس نیاز دانشگاه پیگیر هستیم تا وارد کنیم.

وی با بیان اینکه ورود رشته‌ها بسادگی نیست و هر کدام فرآیندی را باید طی کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 128 رشته مقطع از کاردانی تا فوق تخصص در 7 دانشکده که سه دانشکده اقماری است، داریم.

این مسئول با بیان اینکه نخستین دوره دستیار فوق تخصص نوزادان هم آغاز شده و امسال دانشجویان آن مشغول به تحصیل میشوند، گفت: در دانشکده پیراپزشکی نهاوند رشته پرستاری سال گذشته تصویب شده و امسال در این رشته نیز در دانشکده نهاوند دانشجو گرفته می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه رتبهبندی دانشگاه ضوابط مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: طرح رتبهبندی آموزشی دانشگاه (طرح راد) از سوی وزارت بهداشت در سال 90 یک بار و سال 94 نیز بار دیگر برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال حاضر در بین دانشگاه‌های کشور بر اساس رتبه‌بندی راد، رتبه 14 را دارد.

دکتر فراهانی با بیان اینکه امسال قرار است طرح رتبهبندی مؤسسات آموزشی مجدد انجام شود، گفت: مصوبات جدیدی در اعتباربخشی مؤسسات آموزشی گذاشته می‌شود که مهر ماه قرار است آغاز شود.

وی با بیان اینکه از دی ماه امسال دبیرخانه و شورای عالی کلان منطقه 3 آمایشی کشور در همدان مستقر می‏شود، افزود: کلان منطقه 3 آمایشی کشور شامل دانشگاههای همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام است

انتهای پیام/د.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.