مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: بیش از 50 کارگاه و دوره آموزشی ترويجی برای کشاورزان و باغداران دو شهرستان دامغان و سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش بهره‌برداران بخش کشاورزی 22 کارگاه و کلاس آموزشی ترويجي با مشارکت بیش از 510 نفر از بهره‌برداران این شهرستان در بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار شد .

امیر رضوی با بیان اینکه این دوره‌ها بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده از بهره‌برداران و با توجه به تقویم زراعی برنامه‌ریزی و اجرا شده است افزود: در این مدت بیش از 22 کارگاه و کلاس آموزشی ترويجي در بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار شده است که از این تعداد، هفت دوره با مشارکت بهره‌برداران بخش تولیدات گیاهی ،چهار کلاس آموزشی با مشارکت بهره‌برداران در بخش آموزش و ترویج و صنایع کشاورزی و 11 دوره آموزشی با مشارکت بهره‌برداران در بخش امور دام برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان سرخه آمادگی دارد در صورت لزوم و براساس نیاز و در خواست بهره‌برداران دوره‌های آموزشی را برگزار کند و در صورتی که بخش خصوصی بخواهد کارگاه یا دوره آموزشی در بخش کشاورزی برگزار کند ضمن اینکه در صورت متناسب بودن محتوای دوره‌های آموزشی با نیاز بهره‌برداران همکاری لازم را خواهد داشت.

عباس علیان‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان نیز در این باره از برپایی 29 کارگاه و کلاس آموزشی ترويجي در بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش فنی بهره‌برداران بخش کشاورزی خبر داد.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده از بهره‌برداران و با توجه به تقویم زراعی برنامه‌ریزی شده، اجرایی شده است افزود: در این مدت بیش از 29 کارگاه و کلاس آموزشی ترويجي با مشارکت بیش از 580 نفر از بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار شده است که از این تعداد دوره ها 15 مورد با مشارکت 300 بهره‌بردار بخش تولیدات گیاهی، هفت کلاس آموزشی با مشارکت بهره‌برداران آموزش و ترویج، پنج  دوره آموزشی با مشارکت بهره‌برداران امور دام و همچنین دو دوره آموزشی با مشارکت بهره‌برداران در بخش صنایع کشاورزی و امور اراضی کشاورزی دامغان بوده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یادآوری کرد: برخی از این دوره‌های آموزشی برحسب نیاز و فوریت دوره‌ها و استقبال تشکل‌های مردمی و بهره‌برداران زراعی، باغداری و دامپروری این شهرستان توسط فعالان بخش خصوصی اجرایی شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.