سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد؛

75 هزار آواره سوری به کمک های پزشکی و بهداشتی دسترسی ندارند

سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی اعلام کرد که 75 هزار آواره سوری در مرزهای سوریه و اردن در شرایط ناگواری به سر می برند و به کمک های پزشکی و بهداشتی دسترسی ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در گزارش سازمان پزشکان بدون مرز آمده است، 75 هزار آواره سوری که در منطقه الجدار الرملی در مرز سوریه و اردن محاصره هستند، بعد از گذشت سه ماه از بسته شدن مرزهای اردن از هر گونه کمک ها و مراقبت های پزشکی محروم هستند و در شرایط ناگواری به سر می برند.

در این گزارش آمده است، پیش از محاصره این منطقه سازمان پزشکان بدون مرز قادر بود خدمات پزشکی به آوارگان به ویژه به کودکانی که از سوء تغذیه رنج می برند، ارائه دهد.

سازمان مذکور در گزارش های خود در مورد شیوع بیماری ها در میان آوارگان سوری و محرومیت آنها از هر گونه کمک بهداشتی هشدار داده است.

در گزارش های سابق این سازمان در مورد شیوع بیماری های تنفسی که منجر به مرگ شماری نیز شده است، هشدار داده شده است.

در بخش دیگر گزارش آمده است که آواره های سوری با کمترین میزان آب و غذا و در شرایط غیر بهداشتی روزگار خود را سپری می کنند و ازماه ژوئن گذشته تا کنون هیچ کونه کمک بهداشتی و پزشکی دریافت نکرده اند.

اردن پس از حمله انتحاری گروه تروریستی داعش به یک ایست بازرسی ارتش این کشور در ژوئن گذشته(خرداد 95) که به مرگ شش سرباز انجامید به دلیل آنچه نگرانی های امنیتی توصیف کرد مرزهایش با سوریه را بست.

عفو بین الملل هشدارداد که تقریبا هیچ کمک انسان دوستانه ای به این 75 هزار سوری، نمی رسد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار