خاطره "وزیر آموزش و پرورش" از اولین روز مدرسه + فیلم

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز شکوفه ها با حضور در بین کلاس اولی‌ها به تجدید خاطراتش از اولین روز مدرسه پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز عطر بوی و ماه مهر فضای کوچه های شهر را پر کرده شکوفه هایی که روپوش های زیبای مدرسه شان را پوشیده و دست در دست پدر و مادرشان به سمت مدرسه حرکت می کنند همین که نگاهت به یکی از دانش آموزان کلاس اولی می افتد انگار به یک باره به روز اول مدرسه و اتفاق های جالب، شیرین و خنده های و سر و صدای هم کلاسی ها بر می گردی هر چند که برای برخی خاطره کلاس اول گریه و دوری از پدر ومادر بود اما همین ها افراد هم وقتی به یاد اشک های خود می افتند باز لبخند بر لب هایشان نقش می بندد.
 
یکی از شیرین ترین و خاطره انگیزترین روزهای زندگی هر کس بازگشایی مدرسه، مشق های شب، زنگ تفریح و تقسیم خوراکی ها با همکلاسی ها، بیدارشدن های اول صبح هر روز، شلوغ کاری های برخی دانش آموزان  سر کلاس، از خوب و بد نوشتن های مبصر کلاس پای تخته است.
 
اما خاطره برخی از افراد که امروز خودشان بر مسند مدیریت نظام علم و دانش کشور تکیه زدند جای شنیدن دارد امروز سه نفر از مسئولان وزارت آموزش و پرورش وقتی در جشن شکوفه ها شرکت کرده و پشت نیمکت کلاس ها نشستند خاطره کلاس اول خود را بازگو کردند.
 
علي اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش با حضور در یکی از مدارس استان البرز وقتی در پشت نیمکت در بین کلاس اولی ها نشسته بود، گفت: من بسیار خوشحالم که 31 شهریور، روز شکوفه ها(کلاس اول) و غنچه ها(پایه پیش دبستانی) در بین دانش آموزان هستم امروز در سراسر کشور بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانش آموزان کلاس اولی به همراه اولیا در مدارس حاضر شدند و سال تحصیلی 95-96 آغاز شد.
 
خاطره جالب و شیرین وزیر از کلاس اول 
 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با یادآوری از روزهایی شیرین کلاس اول ابتدایی گفت: روز اول مدرسه را به یاد ندارم اما من فصل تابستان و قبل از اینکه وارد پایه اول شوم به کمک پدر و مادرم کتاب فارسی را به طور کامل مطالعه کرده بودم اما وقتی مدارسه ها شروع شد و کتاب های درسی به دانش آموزان داده شد فهمیدم کتاب فارسی عوض شده اما با این حال به دلیل اینکه فارسی را خوانده بودم با آمادگی خوبی وارد کلاس اول شدم.
 
جشن بازگشایی مدارس روز سرنوشت ساز دانش آموزان
 
فانی با اشاره به اهمیت نحوه بازگشایی مدارس و جشن روز نخست و تاثیر آن در آینده تحصیلی دانش آموزان گفت:بازگشایی مدارس روز پر خاطره ای برای کلاس اولی است نحوه برگزاری این روز و برنامه هایی که در مدارس پیش بینی شده در ایجاد انگیزه بیشتردر دانش آموزان و آینده تحصیلی آن ها تا موثر است و امیدواریم سال تحصیلی جدید توام با موفیت بیشتر برای آینده سازان کشور باشد. 
 
قد بلند و لبخند معلمی خاطره ای فراموش نشدنی 
 
مرضیه گرد، رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نخستین خاطره خود از کلاس اول و بازگشایی مدرسه گفت: خاطره اول من از معلم خوب و مهربانم، خانم خطیب زاده است مهربانی وقد بلند ایشان یکی از شیرینترین و قشنگترین خاطره های من بعد از ورود به کلاس بود هنوزم هم به ایشون بسیار عشق می ورزم .
 
از مبصری کلاس تا مسئولیت در آموزش و پرورش
 
گرد ادامه داد: آن روزها فکر می کردم میز و نیکمت ها چه قدر کوچک هستند در دوران تحصیل من کلاس های درس فضایی مناسب کلاس اولی ها نداشت و خبری از شروع شاد و جشنی مجزا از سایر پایه ها برای ورود به مدرسه نبود  همین موضوع باعث شد در حیاط مدرسه فکر می کردم از همه بچه ها کوچکتر هستم اما وقتی وارد کلاس شدم قد من از همه بلندتر بود و آخر کلاس نشستم.
 
رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمي با اشاره به  حضور خود در عرصه علم و دانش گفت: به یاد دارم سال ها به عنوان مبصر کلاس انتخاب می شدم من همیشه معلمی و مدرسه را دوست داشتم و خوشحالم که در خدمت دانش اموزان هستم.
 
روز اول مدرسه با صدای خمپاره و موشک
 
برخلاف بسیاری از دانش آموزانی که امروز قدم در فضای شاد و خاطره انگیز مدرسه و کلاس گذاشتند و با حضور پدر و مادر و شعف بسیاری دوران  تحصیل و جدید زندگی خود را شروع کردند در کشور ما سال دوران دفاع مقدس دانش آموزان زیادی روز اول مدرسه خود را در حالی شروع می کردند که از صدای انفجار بمب ها، خمپاره ها، غرش هواپیماها بر فراز مدرسه و لرزیدن پنجره ها کلاس به خود می لرزیدند روزهایی که برای بسیاری از پدر ومادرهایی که اکنون فرزندانشان را با شادی سر کلاس می برند با دلهره اشک و خون همراه بود.
 
به سراغ یکی از مسئولان اموزش  و پرورش رفتیم که در نقطه صفر مرزی، ایلام کلاس اول خود را گذرانده بود خاطره وی در ارتباط با 31 شهریور سالروز آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز مدارس است.
 
پاپایی مدير رسانه اي وزارت آموزش و پرورش با بیان خاطره روز اول مدرسه خود در دوران جنگ تحمیلی و آسیب دیدگی اش گفت: اول ابتدایی من در استانی کاملا درگیر دفاع مقدس پا به مدرسه گذاشتم روز اول دقایقی از حضور ما سر کلاس نگذشته بود که غرش هواپیماها دانش آموزان را ترسانده و همه از کلاس ها بیرون دویدند در همین حین من با یکی از دانش اموزان برخورد کرده و از ناحیه سر دچار مصدومیت شدم.


برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار