مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست از پرداخت جریمه و حبس برای تبلیغ کنندگان بدون مجوز فضای مجازی در جهت خرید و فروش گونه‌های حیات وحش خبر داد.

جریمه و حبس در انتظار تبلیغ کنندگان خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازیتیموری، مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خرید، فروش، نگه‌داری و تاکسی درمی هر نوع از گونه‌های حیات وحش اظهار داشت:‌بر اساس قانون شکار و صید باید هر گونه خرید، فروش، نگه‌داری و تاکسی درمی گونه‌های حیات وحش بر اساس مجوز اخذ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود.

وی گفت: کسانی که بدون مجوز به خرید، فروش، نگه‌داری و تاکسی درمی گونه‌های حیات وحش اقدام کنند بر اساس ماده 7و 8 به پرداخت جریمه و از جنبه عمومی جرم به زندان نیز محکوم خواهند شد.

مدیر کل دفتر حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: طبق قانون مطالبه ضرر و زیان که سال گذشته به تصویب رسید بسته به نوع گونه میزان جریمه، حبس متخلف مشخص خواهد شد و علاوه بر این گونه‌های حیات وحش یا اجزای‌ آن‌ها از سوی یگان حفاظت محیط زیست جمع‌آوری ، ضبط و تحویل مراکز خواهند شد.

تیموری افزود: به عنوان نمونه کسی که بدون مجوز اقدام به خرید، فروش، نگه‌داری و تاکسی درمی باز شکاری کند،علاوه بر پرداخت 60  میلیون تومان ضرر و زیان به دولت، به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز طبق نظر مراجع قضایی به 6 ماه تا 3 سال حبس محکوم می شود.

وی درباره تبلیغ کنندگان خریدو فروش گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی نیز بیان داشت:‌ تبلیغ خرید و فروش هر نوع از گونه‌های حیات وحش و یا اجزای متعلق به آن‌ها همچون پوست در فضای مجازی بدون مجوز نیز خلاف قانون است.

مدیر کل دفتر حفاظت، صیدو شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر افراد بدون مجوز به تبلیغ خرید گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی اقدام کنند باید نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند که در برخی مواقع طبق نظر مراجع قضایی محکوم به حبس نیز خواهند شد.

تیموری خاطر نشان کرد: مجوز‌های ارائه شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست گونه‌های حیات وحش با فروش گونه‌ای از یک باغ وحش به باغ وحش استان دیگر، ورود گونه غیر بومی به داخل کشور و یا صادرکردن گونه‌ای به خارج از کشورمان از جمله مجوز‌های صادر  از سوی سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار