رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان از تجهیز تمام بیمارستان‌های استان به دستگاه بی‌خطرساز زباله خبر داد.

تجهیز کامل بیمارستان‌های همدان به دستگاه بی‌خطرساز زبالهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینعلی نوروزی با بیان اینکه در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی همدان دستگاه بی‌خطرساز زباله نصب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌ها فعال هستند.

وی با بیان اینکه همدان جزو معدود استان‌هایی است که صد درصد بیمارستان‌ها مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند، گفت: به وسیله این دستگاه‌ها، زباله‌های بیمارستانی به زباله‌های معمولی تبدیل می‌شود تا مشکلی در جمع‌آوری آن به همراه زباله شهری و دفع آن نباشد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان ادامه داد: در راستای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی، آزمایشگاه دوره‌ای فعال است که از خروجی این دستگاه‌ها نمونه‌برداری می‌شود تا صحت عملکرد آنها تایید شود.

وی با بیان اینکه اکنون قریب به اتفاق تمام دستگاه‌های بی‌خطرساز زباله استان استاندارهای لازم را دارند، تأکید کرد: مرجع اظهارنظر در خصوص بی‌خطرساز شدن زباله‌های بیمارستانی سازمان محیط زیست و معاونت بهداشتی است نه شهرداری!

نوروزی با بیان اینکه در قانونی جایی برای اظهار نظر شهرداری در این خصوص دیده نشده است، افزود: در مطب‌های خصوصی و کلینیک‌ها به دنبال این هستیم تا با همکاری نظام پزشکی، تمام زباله‌های این مراکز نیز بی‌خطر شوند.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که زباله‌های این مراکز نیز بی‌خطر می‌شود چرا که سالم‌سازی محیط زیست در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌ها مسؤولیت بی‌خطرسازی زباله‌ها در مراکز خود را دارند گفت: سازمان نظام پزشکی متولی این مراکز است که امیدواریم این مسئله را کمی جدی‌تر ببینند.

وی افزود: شهرداری با توجه به تعرفه‌های خاص خود زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند و دفع بهداشتی صورت می‌گیرد اما بی‎خطرسازی موضوعی است که در قانون تصویب شده و هر فردی که پسماند تولید می‌کند خود نیز باید نسبت به بی‌خطرسازی آن اقدام کند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.