113 هزار دانش‌آموز استان سمنان آغاز سال تحصیلی خود را جشن می‌گیرند.

بیش از پنج هزار کلاس درس آماده‌ تحصیل دانش‌آموزان
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه 113 هزار دانش‌آموز استان سمنان هم‌زمان با آغاز مهرماه، آغاز سال تحصیلی خود را جشن می‌گیرند عنوان کرد: حدود 9 هزار فرهنگی و معلم استان سمنان کار تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را بر عهده‌ دارند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه این تعداد دانش‌آموز در یک هزار مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل می‌شوند خاطرنشان کرد: پنج هزار و 800 کلاس درس در استان سمنان برای حضور و تحصیل دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی 95-96 آماده‌شده است.

جهان با اشاره به ورود 280 دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به سیستم آموزش‌وپرورش استان سمنان از ابتدای مهرماه امسال افزود: این نخستینم گروه از فارغ‌التحصیلان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان سمنان هستند که به آموزش‌وپرورش وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عدالت آموزشی در استان سمنان در سطح بسیار بالایی مورد هدف آموزش‌وپرورش است تصریح کرد: حتی برای 2 دانش‌آموز در روستای دورافتاده استان سمنان نیز مدرسه‌ای دایر شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ادغام مدارس در روستاهای نزدیک و اجرای طرح روستا مرکزی در استان سمنان به‌منظور حذف و کاهش مدارس چندپایه و تفکیک جنسیتی در صورت امکان انجام‌شده است تصریح کرد: هم‌اکنون 110 مدرسه استان سمنان به تنها 530 دانش‌آموز این استان خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

جهان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان سمنان در عمق روستاهای این استان نیز مدرسه دارد؛ به گستردگی و پهناوری این استان اشاره و اضافه کرد: ارائه خدمات آموزشی به همه دانش‌آموزان استان سمنان در سراسر این استان پهناور که با رویکرد توسعه عدالت آموزشی صورت گرفته است سبب شد تا امروز ضریب پوشش تحصیلی 99.9 درصدی را در دوره ابتدایی در این استان شاهد باشیم و این بدن معنی است که هیچ‌ یک از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان سمنان از تحصیل محروم نیست.

انتهای پیام/ ح
برچسب ها: فرهنگی ، دانش آموز ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.