مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه گفت:تاکسیرانان فاقدمجوزسرویس دهی مدارس به کمیته انضباطی ارجاع می شوند وسازمان درصورت بروزهرگونه مشکل هیچ مسئولیتی راعهده دارنخواهد بود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فخرالدین معصوم زاده مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه درگفت وگو اختصاصی باخبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان گفت:تاکسی هایی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می کنند باید برچسب سرویس دریافت کنند وچنانچه بصورت غیرمجازوعدم کسب مجوز و برچسب سرویس اقدام به جابجایی دانش آموزان کنندبه کمیته انضباطی معرفی می شوند ودرصورت بروز مشکل، سازمان هیچگونه مسئولیتی را عهده دار نخواهد بود.


ارجاع تاکسی های فاقدمجوزسرویس دهی به کمیته انضباطی

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بااشاره به تعداد تاکسی های فعال شهر ارومیه گفت: در حال حاضر 5128 تاکسی در شهر فعالیت دارند که 2612 تعداد گردشی،1268 دستگاه تاکسی خطی و 1248 تعداد تاکسی تلفنی هستند.

وی ضمن اشاره به آمار تاکسی های فرسوده اظهار داشت : 40 درصد تاکسی های ما فرسوده هستند و در حال حاضر حدود 2117 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر در حال فعالیت اند.


ارجاع تاکسی های فاقدمجوزسرویس دهی به کمیته انضباطی


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه تصریح کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر ارومیه حدود 7 ماه است که طرح نوسازی تاکسی های فرسوده را آغاز کرده ایم.

معصوم زاده افزود: تا به امروز 178 دستگاه تاکسی نوسازی شده است که 212 دستگاه تحویل خودروهای فرسوده شده و از 2117 تعداد دستگاه تاکسی فرسوده 1013 تعداد ثبت نام برای نوسازی داشته ایم.

وی میزان وام برای نوسازی تاکسی های فرسوده را 20 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این مقدار وام با بازپرداخت 48 ماهه و نرخ بهره 16 درصد و با اقساط 570 هزار تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.


ارجاع تاکسی های فاقدمجوزسرویس دهی به کمیته انضباطی


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه ضمن اشاره به میزان شکایات صورت گرفته از تاکسی ها گفت: هر هفته حدود 10 – 15 پرونده مربوط به شکایات مردمی داریم.

معصوم زاده در خصوص افزایش خودسرانه ی کرایه ی برخی تاکسی ها از سوی رانندگان اظهار داشت: سازمان در سطح شهر4 گشت بازرسی دارد که در صورت مشاهده ی دریافت کرایه ی مازاد بر سهم از سوی رانندگان پیگیری کرده واز طریق سامانه ی پیام کوتاه سازمان که در 16 نقطه ی شهر ثبت شده مراتب را به ما اطلاع رسانی می کنند.

وی در خصوص پروانه شناسایی رانندگان گفت: حدود7425 دستگاه تاکسی دارای پروانه ی شناسایی هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه در خصوص بیمه ی رانندگان اظهار داشت: تا برج دهم سال 93 همه ی رانندگان ما بیمه هستند و از برج دهم به بعد با ثبت نام پذیرشی که داشتیم ، 10 درصد رانندگان ما فاقد بیمه هستند.


ارجاع تاکسی های فاقدمجوزسرویس دهی به کمیته انضباطی


معصوم زاده در زمینه کارت شناسایی رانندگان گفت: بالای 50 -60 درصد رانندگان ، کارت شناسایی خود را در مقابل شیشه ی اتومبیل خود نصب کرده اند ورانندگان معدودی که از آن استفاده نمی کنند، از طریق اطلاع رسانی بازرسین و یا شهروندان به ماو با دریافت تعهد محضری از آنان و پرداخت جریمه به کمیته ی انضباطی ارجاع می شوند که در این باره 2 مورد هم ابطال پروانه داشتیم.

وی در خصوص عدم مجهز بودن تاکسی های شهر به تاکسی متر گفت: ما بر روی تاکسی های مسیر ترمینال و فرودگاه تاکسی متر نصب کردیم ولی متاسفانه به دلیل عدم حمایت شرکت مورد نظر از تاکسی مترهای خریداری شده فعلا معلق هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: با اقدام سازمان تاکسیرانی وتصویب شورای شهر و صدور مجوز از سوی فرمانداری از مهرماه سال جاری تمام تاکسی ها مجهز به تاکسی متر می شوند.

معصوم زاده در خصوص برنامه ی سازمان تاکسیرانی برای بازگشایی مدارس و نقل و انتقال دانش آموزان گفت: ما در اردیبهشت ماه سال جاری در خصوص سرویس مدارس16 پیمانکار به آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 معرفی کردیم که تا به امروز 120 تعداد از آنان قرارداد بسته اند و مابقی در عرض10 روز آینده قراردادشان بسته می شود.

وی افزود: سال قبل 1056 کارت سرویس صادر کرده بودیم و امسال هم پیش بینی می رود بالای 2000 سرویس مدرسه داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه تصریح کرد: از سوم مهرماه سال جاری از طریق گشتهای بازرسی و راهور محترم، نظارت کافی بر روی تاکسی سرویسها انجام می گیرد تارانندگانی که به صورت غیر مجاز قصد سرویس دهی دارند کنترل شده و برای اخذ مجوزبه سازمان مراجعه کنند.

معصوم زاده در خصوص تفاوت نرخ قیمت ها گفت: ما کرایه ها را مصوب کرده ایم و تفاوت نرخ کرایه ها به دلیل عدم وجود پول خرد در بین رانندگان و مسافرین است که با حل شدن تاکسی متر بحث کرایه ها هم حل خواهد شد.

وی درخصوص برنامه های خدماتی سازمان تاکسیرانی درزمینه بیمه تکمیلی رانندگان اذعان داشت:امسال60درصد هزینه بیمه تکمیلی را سازمان تاکسیرانی می دهد و40 درصد بقیه را خود راننده پرداخت می کند.


ارجاع تاکسی های فاقدمجوزسرویس دهی به کمیته انضباطی


گزارش از مهسا محسنی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.