صبح امروز خط هوایی گرگان- اکتائو میان ایران و قزاقستان با فرود هواپیمای طرف قزاقی در فرودگاه بین‌المللی گرگان افتتاح شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز خط پروازی گرگان- اکتائو میان ایران و قزاقستان در فرودگاه بین المللی گرگان و با حضور امیری مدیرعامل فرودگاه گرگان، رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی گرگان و مدیرعامل شرکت بک ایر (BEK AIR) افتتاح شد.

طبق توافق اولیه قرار بر انجام یک پرواز در روز سه شنبه هر هفته از گرگان به مقصاد اکتائو و برعکس گذاشته شد برقراری این خط پروازی طبق رایزنی و توافق با شرکت خدمات مسافرتی قائم پرواز گلستان با شرکت هواپیمایی BEK AIR قزاقستان صورت گرفت.

قرارداد برقراری این خط هوایی در نشست امسال میز تجاری ایران و قزاقستان در مرکز گلستان بین اتاق بازرگانی گرگان و مسئولان مرتبط کشور قزاقستان با برگزاری نشست‌های تخصصی متعدد به امضا رسید و البته توسعه تعداد پروازها بین خطوط هوایی ایران و قزاقستان از جمله در مسیر گرگان به بندر آکتائو خواسته مسئولان و تجار دو طرف است.

گفتنی است، استان منگستائو قزاقستان دارای دو بندر آکتائو و آترائو است که اکتائو هم اینک از لحاظ تجاری فعال و ظرفیت جابجایی ۲ میلیون تن بار را دارد و هم اینک ارتباط گلستان با قزاقستان و سفر تجار و قزاق های ساکن در استان به این کشور بیشتر از طریق خطوط زمینی و ریلی واقع در اینچه برون گنبدکاووس و عبور از کشور ترکمنستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار