وزیر اقتصاد افغانستان گفت: برای جلب ادامه کمک‌های جهانی به افغانستان پنج سند مبنی بر چگونگی اجرای برنامه‌های آینده اصلاحی دولت را آماده کرده است که در نشست بروکسل ارائه خواهد شد.

اکلیل حکیمی: 5 سند برای جلب کمک‌های جهانی در بروکسل ارائه می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «اکلیل حکیمی» وزیر اقتصاد افغانستان در نشست پاسخ‌گویی در مجلس نمایندگان، گفت: برنامه اجرای سندهای توسعه‌ای پنج سال آینده افغانستان، سند اولویت‌گذاری چهار برنامه ملی توانمندسازی اقتصادی زنان، توسعه‌زیربنا، توسعه شهری و میثاق شهروندی، سند سوم برنامه‌های که دولت در 2 سال آینده در دست  دارد.

وزیر اقتصاد افغانستان خاطرنشان کرد: سند چهارم انتظارات 2 طرف و سند پنجمی هم اعلامیه مشترکی است که در نشست بروکسل صادر خواهد شد.

حکیمی افزود: دستور کار نشست بروکسل نهایی شده و قرار است در حاشیه این نشست، سه نشست دیگر نیز در راستای همکاری‌های منطقه‌ای، بررسی وضعیت زنان و روند صلح بین مدیران دولت وحدت ملی و سران کشورهای کمک کننده به ویژه رئیس اتحادیه اروپا نیز تنظیم شده است.

وی افزود: از 30 تعهدی که دولت افغانستان در نشست یک و نیم سال پیش داده بود حدود 20 تعهد آن انجام شده و 10 تعهد دیگر در حال انجام است.

حکیمی تأکید کرد:  دولت افغانستان در نشست بروکسل تلاش می کند که ادامه تعهد مالی کشورهای کمک کننده را به افغانستان جلب کند.

جمهور نوشت، براساس آمارها هم اکنون 39 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و 39 درصد دیگرهم از بیکاری رنج می برند.

نشست بروکسل 13هم و 14هم ماه میزان با شرکت 75کشور و 30 نهاد کمک کننده برای ادامه تعهدات مالی در چهار سال آینده در افغانستان دایر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار