رییس فدراسیون گلف گفت: جمهوری اسلامی در این رشته ورزشی 22 پله در رنکینگ جهانی صعود کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی در مجمع عمومی هیات گلف آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ورزش گلف در ایران سابقه ای یکصد ساله دارد از روند رو به رشد این رشته ابراز خرسندی کرد و گفت: در طول 23 سال گذشته که این رشته صاحب فدراسیون شده روند رو به رشد مناسبی داشته ایم.

وی گفت: صعود 22 پله ای در رنکینگ جهانی نشان دهنده رشد چشمگیر گلف در ایران است و حتی فدراسیون جهانی گلف به دلیل این پیشرفت ها پیام تبریک فرستاد زیرا که موفقیت ما را باور نمی کردند.

سعیدی با بیان اینکه گلف ایران در مسابقات آسیایی (نامورا کاپ) هم هفت پله صعود داشته است، گفت: طبق برنامه ریزی ها، فدراسیون بر این است تا در رنکینگ جهانی 10 پله و در آسیا پنج پله دیگر صعود کنیم تا بتوانیم به المپیک 2020 برسیم.

وی، زیرساخت های مناسب اقتصادی، فعالیت های بازرگانی و سیاسی در آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و افزود: وجود منطقه آزاد تجاری ارس، هم مرز بودن و نزدیکی با آسیای میانه و حوزه قفقاز شرایط خاصی را برای توسعه گلف در این استان و شمال غرب کشور به وجود آورده است.

سعیدی، هم افزایی و همدلی در گلف آذربایجان شرقی را مهمترین مقوله موفقیت این رشته در استان و کشور دانست.

وی، از حضور تیم وودبال ساحلی در رقابت های ساحلی آسیا خبر داد و گفت: در این رشته که جزو بازی های ساحلی آسیایی است برنامه ریزی می کنیم تا با همکاری کمیته ملی المپیک به جاکارتا اعزام شویم.

سعیدی ادامه داد: فدراسیون گلف در راستای حضور تمامی اقشار جامعه برای حضور در این رشته و نزدیک کردن ورزش گلف به استانداردهای دنیا حرکت می کند و به زودی دوره مربیگری بین المللی با حضور مربی استرالیایی که هدایت تیم ملی سنگاپور را در دست دارد در تهران برگزار می کنیم.

وی، آذربایجان شرقی و تبریز را به جهت داشتن ظرفیت های توریستی و جذب توریسم ورزشی بسیار مناسب برای توسعه گلف دانست و افزود: تبریز توان برگزاری رقابت های بین المللی مینی گلف را دارد و تجربه خوبی در میزبانی قهرمانی کشور به دست آورده که این تجربیات می تواند در میزبانی رقابت های بین المللی بسیار اثرگذار باشد.

مجمع عمومی انتخابات ریاست هیات گلف آذربایجان شرقی با انتخاب عبدالله تقی پور به مدت 4 سال دیگر در این سمت برگزار شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.