مدتی است که آیفون 7 و 7 پلاس وارد بازار ایران شده اما در مورد رجیستری شدن این گوشی‌ها اختلاف‌ نظر بسیاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند روزی است که آیفون 7 و 7 پلاس با قیمت های نجومی 6 تا 8 میلیون تومان وارد بازار ایران شده این در حالی است که آیفون 7 و 7 پلاس در بازار جهانی به ترتیب 649 و 760 دلار به فروش می‌رسد.

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی نسبت به عرضه آیفون 7 و 7 پلاس در بازار ایران اعلام کرد: این گوشی ها امکان ثبت و رجیستری در شبکه موبایل کشور را ندارند و حتی در صورت رجیستر شدن به زودی از مدار خارج خواهند شد.

وی در خصوص ورود قانونی این گوشی ها به ایران گفت: 9 شرکت مجوز وارد کردن آیفون 7 و 7 پلاس را به ایران دارند و فقط کاربرانی که از شرکت های اعلام شده گوشی خود را تهیه کنند رجیستری می شود در غیر اینصورت گوشی آنها غیر فعال خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای جلوگیری از ورود آیفون قاچاق به بازار ایران، با عوامل وارد کننده این کالا برخود می‌شود. هم اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون ۷ قاچاق به بازار و جمع آوری آن هستند.

علیرضا محمدی، طراح رجیستری گوشی تلفن همراه، در واکنش به اظهارات غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: این موضوع که آیفون 7 و 7 پلاس هم اکنون به صورت غیرقانونی وارد کشور و فعال شده‌اند، پس از اجرای رجیستری غیرفعال می‌شوند، غیرواقعی است و به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تشریح کرد: تا پیش از روز و ساعت آغاز طرح رجیستری، هر گوشی که به هر طریق وارد کشور و فعال شده باشد، به صورت خودکار رجیستر می‌شود و بدون مشکل در شبکه سرویس می‌گیرد. بعد از اجرای این طرح، گوشی های قاچاق که سیمکارت وارد آن ها می شود، غیرقانونی شناخته می شوند و سرویس دهی نمی شوند.

حال باید منتظر ماند و دید با اجرای طرح رجیستری، آیفون های قاچاقی شامل سرویس دهی خواهند شد یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار