مدیرعامل ستاد دیه لرستان از آزادی 15 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در دهه ولایت خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شاکرمی گفت: 2 نفر از این زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف و 13 نفر دیگر نیز به دلیل بدهی مالی ناشی ناشی از صدور چک در زندان بودند.

وی کل بدهی این 15 زندانی را نزدیک به 15 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی نزدیک به 5 میلیارد ریال از مجموع بدهی اعلام شده از سوی شکات و اولیای دم بخشیده شد.

شاکرمی با اشاره به جمعیت 383 نفری محکومان غیرعمد استان گفت: بدهی این افراد رقمی معادل 350 میلیارد ریال است که تسریع در روند آزادی‌شان در گرو همکاری طلبکاران و تلاش خانواده‌های زندانیان در تامین بخشی از بدهی است.

وی در تفکیک جرایم محکومان حاضر در زندانهای استان افزود : از مجموع مددجویان تحت حمایت ستاددیه هم‌اکنون 35 نفر بابت عدم توانایی در تامین دیه محکومی به جهت تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی و 292 نفر هم باعناوین مختلف ناشی از بدهی‌های مالی روانه حبس شده‌اند که تسریع در روند آزادی آن‌ها بیش از هر امری به همکاری طلبکاران و همت خانواده این افراد در تامین بخشی از محکوم‌به بستگی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.