رژه نیروهای مسلح همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت:رژه نیروهای مسلح همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (31 شهریورماه) در سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب اجرا می‌شود.

امیر منوچهر کاظمی گفت: در مراسم این روز بعد از سخنرانی امام جمعه استان و استاندار کرمانشاه، رژه یگان‌های پیاده و موتوری و پرش چتربازان اجرا خواهد شد و در ادامه نیز آخرین تجهیزات دفاعی که قابل نمایش هستند به نمایش در می‌آید.

وی تصریح کرد: تجهیزات به نمایش درآمده در رژه تنها قطره‌ای از دریای بیکران تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح است که قابل نمایش می‌باشد.

وی تصریح کرد: تجهیزات به نمایش درآمده در این روز از یگانهای پیاده، زرهی، توپخانه، مهندسی، مخابرات، «ش.م.ر» و پدافند هوایی هستند که بخشی از آنها در کرمانشاه به نمایش درمی‌آید.

کاظمی با بیان اینکه عمده تجهیزات دفاعی کشور ساخت داخل و بومی‌سازی شده است، گفت: تنها در موارد معدودی و بصورت استثناء مانند سامانه اس 300 واردات تجهیزات دفاعی داریم که نمونه اس 300 نیز بومی سازی شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور از مردم سلحشور کرمانشاه دعوت کرد تا با حضور در مراسم رژه نیروهای مسلح حمایت خود را از نیروهای مسلح که همواره پشتیبان و آماده دفاع از نظام و مملکت هستند نشان دهند.

کاظمی از تدوین برنامه‌های دیگری در کمیته نظامی برای هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: در این هفته همچنین برنامه تجلیل از خانواده شهدا، حضور در گلزار شهدای شهرستانها، حضور در نمازجمعه در شهرستان‌های مختلف و سخنرانی پیش از خطبه‌های آن، تجلیل از خانواده‌های نیروی‌های مسلح، تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز خانو اده نیروی های مسلح و نیز تجلیل از سربازان نمونه برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور با اشاره به تقدیم 48 هزار شهید از ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: از این تعداد 46 هزار شهید از نیروی زمینی ارتش هستند.

کاظمی افزود: منطقه غرب کشور نیز که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام است نیز این افتخار را دارد که 7800 شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.