در دومین روز از هفته دفاع مقدس همایش ملی عملیات‌های غرورآفرین نیروی هوایی در دفاع مقدس، حماسه نخستین پاسخ و عملیات کمان 99 در همدان برگزار می‌شود.

همدان، میزبان همایش ملی عملیات‌های غرورآفرین نیروی هوایی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نخستین پاسخ(عملیات انتقام) در تاریخ 31 شهریورماه سال 95 و در نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان نخستین عملیات آفندی در عمق خاک دشمن شناخته می‌شود که در این حماسه شهیدان خالد حیدری و محمد صالحی نخستین شهدای نیروی هوایی تقدیم انقلاب شدند.

عملیات کمان 99 نیز عملیات به نام و مشهوری است که با نام «عملیات 140 فرورندی» هم شناخته شده است، در این عملیات بزرگ که در یکم مهرماه سال 59 یعنی در دومین روز از آغاز جنگ تحمیلی صورت گرفت، 140 فروند هواپیمای جنگنده ایران به مواضع عراق در عمق خاک این کشور متجاوز حمله کردند و خسارات زیادی را به ماشین جنگی دولت بعثی عراق وارد آوردند.

حال پس از گذشت 36 سال از این دو عملیات غرورآفرین و با توجه به نقش بی‌بدیل پایگاه سوم شکاری خلبان شهید محمد نوژه همدان، همایشی سراسری و ملی، با هدف تبیین نقش نهاجا در دفاع مقدس، در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.

این همایش از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه یکم مهرماه سال‌جاری و با حضور تیزپروازان و حماسه‌آفرینان این دو عملیات بزرگ و ارزشمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده شهدای نیروی هوایی در محل سالن همایش‌های شهدای استانداری همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.