دبیر کل کمیته ملی یونسکو در ایران گفت: اولویت آموزش و توجه به سلامت جسمی و روحی هدف اصلی توسعه پایدار جهانی در 15 سال‌ آینده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصیری دبیر کل کمیته ملی یونسکو در ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: این گردهمایی با هدف تاکید بر اهمیت ورزش دانشگاهی و نقش دانشگاه به عنوان عامل تحکیم و توسعه کیفیت تربیت بدنی در ورزش در جامعه برگزار شده است. 

 وی ادامه داد: چنین مراسم‌هایی بر اهمیت جایگاه آموزش و علم به منظور توسعه هرچه بیشتر ورزش در جامعه تاکید می‌ورزد. 

نصیری تصریح کرد: در برنامه توسعه پایدار در طی سال‌های 2015 تا 2030 که کشور ایران نیز از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور جزء این اتحادیه بوده دو  هدف اصلی آموزش فراگیر در سراسر جهان و همچنین توسعه سلامت، جامعه سالم و نیز تضمین سلامت برای تمامی رده‌های سنی در جهان را دنبال می‌کند. 

وی تصریح کرد: هدف اصلی توسعه پایدار جهانی در  15 سال آینده اولویت آموزش و موقعیت اجتماعی در توجه به سلامت جسمی و روحی که یکی از اجزای آن ورزش بوده و توجه بیشتر مسئولین به این مهم را می‌طلبد. 

در ادامه مراسم  صدیقی معاون وزیر و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات اظهار داشت:‌ورزش بیش از آنکه موجب سلامتی و نشاط می‌شود می‌تواند پیام‌آور صلح و همبستگی میان تمامی کشورهای جهان باشد. 

صدیقی تصریح کرد: یکی از افتخارات ما در چند سال اخیر کسب رتبه نهم جهانی به وسیله دانشجویان ایرانی در کشور کره جنوبی و نیز رسیدن به جایگاه نائب قهرمانی در رقابت‌های فوتبال کشورهای آسیایی است. 

وی عنوان کرد: هدف ما از شرکت در اینگونه مسابقات که در یونسکو و رقابت با کشورهای همسایه، تقویت رقابت و انتقال پیام صلح و دوستی میان ما و سایر جهان است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.