نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روسیه از پیروزی حزب حامی "ولادیمیر پوتین" خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ در فاصله 18 ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه، حزب روسیه متحد به ریاست "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور این کشور، موفق شد در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه 51 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

پوتین دقایقی پس از پایان زمان رسمی اخذ رای، در میان کارکنان کمپین انتخاباتی حزب روسیه متحد حاضر شد و اظهار داشت حمایت بالای رای دهندگان از این حزب به خوبی نشان می‌دهد باوجود رکود اقتصادی روسیه که به دلیل تحریم‌های غرب در ارتباط با موضوع اوکراین اعمال شده‌اند؛ مردم هنوز به حاکمیت کشور اطمینان دارند و از دولت کنونی حمایت می‌کنند.

پوتین از پیروزی حزب روسیه متحد در انتخابات پارلمانی و حمایت گسترده مردمی از ان در جهت استفاده در کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 بهره خواهد برد. البته پوتین هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است آیا قصد حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال 2018 را دارد یا خیر.

پوتین با حضور در مقر حزب روسیه متحد در کنار"دمیتری مدودوف،" نخست وزیر روسیه، گفت: می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم حزب نتیجه بسیار خوبی به دست آورده است. این یک پیروزی حقیقی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی روسیه در سال جاری میلادی نیز با 3 دهم درصد کاهش مواجه شود. پوتین با اشاره به رکود اقتصادی روسیه گفت: می‌دانیم که معیشت برای مردم دشوار شده است. مشکلات زیادی وجود دارد و بسیاری از چالش‌ها حل نشدنی باقی مانده‌اند. با این همه، چنین نتیجه‌ای را در انتخابات به دست آوردیم.

دیگر احزاب روسیه با فاصله نسبتا زیادی در مقایسه با حزب روسیه متحد قرار گرفته‌اند. درحالیکه هنوز کار شمارش ارا در برخی حوزه‌های اخذ رای ادامه دارد، حزب لیبرال دموکرات روسیه –ال دی پی آر- با 15.1 درصد در جایگاه دوم و حزب کمونیست با 14.9 درصد در جایگاه سوم قرار دارند.

در اخرین انتخابات پارلمانی روسیه که سال 2011 برگزار شده بود، حزب روسیه متحد با 49 درصد آرا به پیروزی رسید؛ اما امسال این رقم به بیش از 51 درصد افزایش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار